امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

زمان تصمیم گیری درباره کی‌روش مشخص شد/ «نبی» حامی سرمربی پرتغالی!

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی در خصوص آخرین وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و احتمال ادامه کار کارلوس کی روش باوجود حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: سابقه تاریخی به ما می‌گوید حتی به مربیان وطنی هم در تیم ملی رحم نکردیم. مگر قلعه نویی سرمربی تیم ملی نبود؟ چرا بعد از اینکه در جام ملت‌های آسیا باختیم، برکنار شد؟ علی دایی و افشین قطبی هم بودند. آنقدر فضا را برای فدراسیون در آن دوره‌ها تنگ کردند که خود مربی آمد… یادم است قلعه نویی خودش آمد و گفت نمی‌خواهم. نباید این‌طور برخورد کنیم. یک جا می‌گوییم ثبات خوب است. چرا مایلی کهن باید برود؟ چرا فشار آوردند که برود؟

وی ادامه داد: باید تیم ملی را به سمت ثبات ببریم. بدون ثبات هرکس دیگری هم به جای کی روش بیاید موفق نمی‌شویم. می‌دانید علت عدم موفقیت تیم ملی چه بود؟ در چهار سال گذشته کجا جوانگرایی کردیم؟ این تیم ملی که به جام جهانی قطر رفت، همان تیم ملی ۲۰۱۸ روسیه بود. پشتوانه سازی نکردیم. با تمام این تفاسیر آمار فیفا در دوندگی ایران پنجمین تیم دونده بود. این به آمادگی بچه‌ها بر می‌گردد. کی روش کاری کرده بود از نظر روانی تمرکز و از نظر بدنی آمادگی داشته باشند. نمی‌خواهم از کی روش دفاع کنم. می‌خواهم واقعیت‌ها را بگویم. توقع صعود بالا بود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی در واکنش به اینکه کی روش در سبک بازی دفاعی خود تجدیدنظر نکرده و این می‌تواند مشکل باشد، گفت: شما نمی‌توانید سبک تیم ملی آلمان را تغییر بدهید! یک موقع مقابل تیم ضعیف در آسیا بازی می‌کنیم می‌گوییم دفاع نیاز نیست. دفاع یک بخش لازم برای فوتبال است. مگر ایتالیا دفاعی نیست؟ فرانسه مقابل مراکش دفاع می‌کرد و در ضد حمله گل زد! سیستم دفاعی در فوتبال متداول است. اگر می‌خواهیم فوتبال ما بهتر و شاداب‌تر بشود، نیاز به پشتوانه سازی است. تیم زیر ۲۳ سال باید تشکیل بشود.

«با این حساب آیا کی روش می‌ماند؟» نبی در پاسخ به این سئوال گفت: من انفرادی تصمیم نمی‌گیرم. هر تصمیمی هیات رئیسه بگیرد.

وی در خصوص ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی در صورت قطع همکاری با کی روش تصریح کرد: روی این موضوع فکر نکرده‌ام.

نبی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مدت زمان قرارداد سرمربی بعدی تیم ملی هم به برنامه «ورزشگاه» گفت: قرارداد کی روش تا جام جهانی بود. هر مربی دیگری هم بیاید، قراردادش تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ است. البته همزمان با برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا که ژانویه ۲۰۲۴ در قطر برگزار می‌شود، مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را هم داریم.

به گفته نبی، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ظرف دو هفته آینده برای رسیدگی به وضعیت تیم ملی و انتخاب سرمربی جلسه‌ای تشکیل خواهد داد. او گفت: این هفته به خاطر برگزاری دربی، سرمان شلوغ است!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال حضور کی روش به عنوان مدیر فنی در تیم ملی هم گفت: کی روش صاحب کتاب و روش است. باید از او در بخش‌های مختلف استفاده کنیم. این هم یک پیشنهاد است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *