امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

زنگ خطر جدی برای جام ملت‌های آسیا/ ایران در قطر قد خودش نبود!

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قبول شکست برابر آمریکا و انگلیس و کسب یک پیروزی برابر ولز، از دور این مسابقات حذف شد. تیم ایران با هدایت کی روش سومین حضور متوالی اش در جام جهانی را تجربه می‌کرد اما بار دیگر در حسرت صعود به دور حذفی این رقابت‌ها باقی ماند.

«کیمه شیائو کوما» خبرنگار چینی حاضر در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با بررسی شرایط تیم‌های مختلف قاره آسیا و همچنین ظهور پدیده‌هایی همچون مراکش گفتگویی را با خبرنگار مهر انجام داد که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

تیم ملی ایران اندازه خودش نبود!

کوما با اشاره به شکست سنگین تیم ملی ایران مقابل انگلیس گفت: یکی از تلخ‌ترین بازی‌های جام جهانی همین دیدار بود. ایران اسم بزرگی در فوتبال آسیا محسوب می‌شد اما این دیدار نشان داد توانایی‌هایش در سطح دنیا نبود.

نمی‌توان نمره قبولی داد

خبرنگار چینی در حوزه فوتبال افزود: اگر این دیدار را نادیده بگیریم باز هم نمی‌توان نمره قبولی را به بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا داد. ایران مقابل آمریکا بازی قابل درکی نسبت به حرف انجام نداد. تیمی که در سال ۲۰۱۸ توانست پرتغال را به چالش بکشد، مقابل آمریکا مدیریت خوبی در میدان مسابقه نداشت تا ببازد و حذف شود.

زنگ خطر جدی برای جام ملت‌های آسیا/ ایران در قطر قد خودش نبود!
کوما (سمت چپ) در کنار یکی از همکارانش

کار آسان سخت شد

کوما یادآور شد: فکر می‌کنم بازی‌های ایران در ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بسیار سخت‌تر از جام جهانی ۲۰۲۲ بود اما ایران با وجود گروه نسبتاً بهتر نتوانست بهترین باشد.

جام ملت‌ها عیار واقعی است

او درباره رقابت نزدیک تیم‌های آسیایی برای کسب جام قهرمانی ملت‌های ۲۰۲۳ قاره کهن تصریح کرد: سطح فنی فوتبال به هم نزدیک شده است. کاملاً قابل پیش بینی است که در جام ملت‌های بعدی شگفتی‌های زیادی رقم خواهد خورد. تنها چند تیم نیستند که پر ستاره‌اند بلکه کشورهایی مثل قطر و چین برنامه ریزی خوبی کرده‌اند تا بتوانند در جام ملت‌ها موفق شوند. تیم‌هایی که فکر قهرمانی همچون ایران دارند کار سختی پیش رو دارند.

کی روش مهم نیست باشگاه‌ها مهم هستند!

خبرنگار چینی که از روند انتخاب سرمربی تیم ملی ایران بی اطلاع بود در این باره گفت: طبیعی است کسی نتواند فعلاً سرمربی بعدی خودش را انتخاب کند. من فکر می‌کنم مهم‌تر از این اسم‌ها آمادگی بازیکنان است که باید برای یک سال آینده خودشان را در اوج نگه دارند تا در جام ملت‌های آسیا اسمشان به عنوان ستاره مطرح شود. آسیا نشان داد می‌تواند خودش را به دنیا به خوبی معرفی کند.

مراکش همه را متعجب کرد

کوما درباره نتایج تیم‌های راه‌یافته به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: مراکش دنیا را متعجب کرد. آنها قطعاً مقابل فرانسه هم جهان را به وجد خواهند آورد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *