امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علی مطهری:«دوستان نادان» انقلاب موافق وضعیت موجود اند/اصلاحات به معنی عقب نشینی نیست/ افراد مطیع و متملق در انتخابات تأیید می‌شوند

گروه سیاسی: گروهی از ابتدای انقلاب، اگرچه نیتی خیرخواهانه داشتند اما به دلیل نادانی یا فقدان همه جانبه گرایی در تصمیمات و سیاستگذاری ها،آنچنان هزینه ای را به کشور تحمیل کردند که مردم از تحقق آرمان های انقلاب اسلامی دلسرد شدند. دوستان نادان انقلاب، در بحران، زیست می کنند و به اصلاح «بحران زی» هستند.این گروه از افراد، بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع عموم مردم، با پیگیری تعصبات و منافع شخصی خود، مردم را از انقلاب رنجیده می کنند. منافع این افراد و گروه ها در وجود بحران هایی از جنس اعتراضات بعد از فوت مهسا امینی است. به عبارت دیگر، منافع این افراد در استمرار اغتشاش و عدم تفکیک اعتراضات از اغتشاشات است.

علی مطهری در گفت وگو با خبرآنلاین به شرح ویژگی های «دوستان نادان» انقلاب پرداخته است.

نائب رئیس سابق مجلس در توصیف «دوستان نادان انقلاب» می گوید: «عده‌ای که مخالف انقلاب‌اند و مایلند انقلاب شکست بخورد، مطلوبشان ادامه همین وضعیت است. عده‌ای هم از روی نادانی فکر می‌کنند این روش بهتر است ولی این‌ها دوستان نادان انقلاب هستند. هم دوستان نادان و هم دشمنان دانا مایلند این وضعیت ادامه پیدا کند. ولی دوستان دانای انقلاب می‌گویند روش را تغییر دهید چون این روش به هیچ وجه قابل دوام نیست و تعداد معترضان با این روش بیشتر می‌شود و کار به جاهای باریک می‌کشد.»

مطهری ضرورت افراد موصوف به «وسط باز» یا «میانه رو»، حضور آن‌ها را برای جلوگیری از خشونت ها در روند اصلاحات ضروری می داند و معتقد است: «در حال حاضر بخش وسیعی از جامعه در میانه قرار گرفته‌اند یعنی از طرفی می‌گویند خیلی از اعتراض‌ها درست است و باید اصلاح صورت بگیرد، از طرفی هم با اغتشاش مخالفند و نمی‌خواهند اصل نظام از بین برود. ما کاری نکنیم که قشر وسط به تدریج به طرف دیگر بروند. پس باید تغییراتی بدهیم.

علی مطهری:«دوستان نادان» انقلاب موافق وضعیت موجود اند/اصلاحات به معنی عقب نشینی نیست/ افراد مطیع و متملق در انتخابات تأیید می‌شوند

نماینده مجلس دهم با اشاره به نظرات شهید مطهری گفت: «شهید مطهری در روزهای اول انقلاب مطرح کرد که اگر به عدالت اجتماعی اهمیت ندهیم و اگر به آزادیها احترام نگذاریم انقلاب شکست می‌خورد. دخالتها در امور اجرایی از سوی نهادها باید از بین برود. بعضی وزرا نگران هستند، این‌ها باید از رئیس جمهور دستور بگیرند ولی می‌بینند از نهادهای دیگر به آن‌ها دستور می‌دهند. بنابراین دخالت‌ها باید از بین برود و امور تخصصی را به متخصصان واگذار کنند.»

علی مطهری با یادآوری دخالت ها در ساخت فرودگاه امام خمینی(ره) که منجر به انتقادات امروزین از نحوه ساخت آن در مقایسه با فرودگاه سایر کشورها شد و گفت« این که خرید هواپیما اولویت ما هست یا نیست، این که لوازم‌ خانگی از کره جنوبی وارد بشود یا نشود و از این قبیل کارها، تخصصی است که متخصصان فن باید تصمیم بگیرند و مسئولان اجرایی باید تابع آن‌ها باشند و نهادهای دیگر از جمله نهادهای نظامی نباید دخالت کنند. در ساخت فرودگاه امام(ره) دیدیم که دخالت آنها و ممانعت از ورود یک شرکت آلمانی باعث شد که فرودگاهی داشته باشیم که مایه شرمندگی است و وزیر راه هم اخیراً گفت وقتی از فرودگاههای کشورهای دیگر وارد این فرودگاه می‌شوم خجالت می‌کشم. در انتخابات، افراد آزاده را رد می‌کنند و صرفا افراد مطیع که گاهی متملق هم هستند تأیید می‌شوند. اصلاحات در این حوزه‌ها عقب‌نشینی نیست، بلکه باید از قبل انجام می شده اما نشده است.»

مشروح مصاحبه خبرآنلاین با علی مطهری را اینجا مطالعه نمایید.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *