امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

فرانسه قهرمان می‌شود/ ایران باید از فضای قطر استفاده کند

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از قطر، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در یکی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس انتقاداتی را از سوی اهالی فوتبال نسبت به تصمیم فیفا وارد کرد تا همه چیز در روزهای برگزاری بازی‌ها زیر ذره بین قرار بگیرد.

«ژیکو چینتک» خبرنگار و کارشناس صربستانی فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور در کشور قطر و بررسی کیفیت برگزاری این رقابت‌ها به وضعیت تیم‌های آسیایی به خصوص ایران اشاره کرد که صحبت‌های او در پی می‌خوانید:

همه چیز فوق‌العاده است

ژیکو درباره نحوه میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: هیچ چیز اینجا کم و کاست ندارد. قطر تمام فعالیت‌های خود را برای این بازی‌ها معطوف کرده است. شاید خیلی‌ها بگویند خبری از شور و شوق نیست اما من معتقدم انرژی در استادیوم‌ها جاری است و کسی مشکل ندارد.

فرانسه قهرمان می‌شود/ ایران باید از فضای قطر استفاده کند
تصویری از افتتاحیه جام جهانی در قطر

مشروبات الکلی؟ مشکلی نیست

او درباره انتقاداتی که نسبت به منع استفاده از مشروبات الکلی در استادیوم‌های قطر می‌شود تصریح کرد: واقعاً هیچ اهمیتی ندارد. فوتبال با مغز آزاد بهتر است تا هذیان و سورئال! باید همانقدر که به فوتبال احترام گذاشت به قوانین و مسائل دینی کشور میزبان هم احترام گذاشت. کمتر کسی را از اروپا دیده‌ام که به قطر آمده باشد و مشکلی با این مسائل داشته باشد.

امیدوارم فغانی به سود صربستان سوت بزند!

ژیکو در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اعزامی مهر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر متوجه قضاوت علیرضا فغانی به عنوان داور مسابقه برزیل و صربستان شد و گفت: با یکی از غول‌های دنیا بازی داریم. به فغانی بگویید به سود صربستان که کشورم است اشتباه کند!

با VAR مشکلات کمتر است

او که جملاتش را با خنده و شوخی بیان می‌کرد، یادآور شد: ارزشمندی بازی‌های جام جهانی و فوتبال به عنوان یک صنعت پیشرفته باعث شده است تا همگی برایش تلاش کنند. داوری هم شامل حال پیشرفت شد و داور ویدئویی کمک می‌کند کمتر کسی با آن مشکل داشته باشد.

ایران از شرایط استفاده کند

کارشناس و خبرنگار صربستانی در ادامه به بررسی شرایط تیم‌های آسیایی پرداخت و گفت: متأسفانه شناخت اندکی از بازیکنان تیم ملی ایران دارم اما مشخص است این تیم باید از حضور در کشور همسایه بیشترین استفاده را ببرد. ایرانی‌ها باید زودتر با آب و هوای قطر عادت می‌کردند. آنها می‌دانند فرهنگ میزبان به چه صورت است. حالا وقتش است از این فرصت استفاده کنند و برای صعود از گروه تلاش بیشتری کنند.

فرانسه قهرمان می‌شود/ ایران باید از فضای قطر استفاده کند
دیدار ایران و انگلیس

ایران باید برای دوم شدن بجنگد

او افزود: ژاپن و عربستان نشان دادند فوتبال آسیا چقدر پیشرفت کرده است. ایران هم در رنکینگ فیفا از آنها بالاتر ایستاده و باید برای خودش نامی دست و پا کند. فکر می‌کنم در گروهی مثل ایران که انگلیس است باید برای دوم شدن جنگید.

برزیل قوی است اما فرانسه قهرمان

ژیکو در پایان به پیش بینی درباره قهرمان احتمالی این بازی‌ها پرداخت و گفت: بازی صربستان با برزیل بسیار بزرگ است چون برزیل یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر دنیاست اما من فکر می‌کنم فرانسه قهرمان خواهد شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *