امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کی‌روش: شجاع بودیم و جنگیدیم/ هنوز چیزی تمام نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در گروه دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به قضاوت رافائل کلاوس برزیلی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری خلیفه شهر دوحه آغاز شد و با برتری ۶ بر ۲ سه شیرها به پایان رسید.

کارلوس کی روش پس از این دیدار از عملکرد بازیکنانش دفاع کرد و گفت: بازیکنانم در این دیدار شجاع بودند و تا آخرین توانی که داشتند جنگیدند.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران آنچه در توان داشتند را در زمین پیاده کردند و خوب مبارزه کردند.

کی روش در مورد این که تیم ملی ایران شانس صعود خواهد داشت و یا خیر گفت: هنوز چیزی تمام نشده و ما دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می‌کنیم که با موفقیت آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از این بازی هم به خبرنگاران گفت: خیلی ممنونم از شما که اینجایید بسیار ساده و عملی هست که بگویم در نیمه اول که بازی کردیم بازی تمام شده بود و تنها هدفی که برای تیم مانده بود این بود که بتواند متحد و شجاعانه بجنگد و بتواند فوتبال را مفتخر کند.

کارلوس کی روش در ادامه خاطرنشان کرد: همه بازیکنان خیلی خوب بازی کردند. آنها هر هفته بازیکنان حریف بازی کردند. آنها تجربه ما را نداشتند. در این بازی یاد گرفتیم. خیلی چیزها یاد گرفتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به اینکه آیا عدم حضورش در سه سال اخیر در تیم ملی تاثیرگدار بود و اینکه در ادامه چه برنامه‌ای دارد گفت: همانطور که گفتم الان بازیکنانم خیلی بیشتر آماده هستند تا مقابل آمریکا بازی کنند. سطح مسابقات خیلی بالاست‌. همه چیز برای ما مهیاست تا کارمان را آماده کنیم. ما همیشه سعی می‌کنیم بازی بعدی را ببریم.

کی روش تصریح کرد: باید تمرکز داشته باشیم و مشکلات را بپذیریم. باید از مشکلات عبور کنیم و تمام تلاش خود را بکنیم.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: وضعیت ما این هست که همیشه تصحیح کنیم اما نه گدشته را. ما باید آنچه اتفاق افتاد را تصحیح کنیم. اگر آدمی قبل از بازی فکر کند شانس زیادی ندارد کار زیادی هم نمی‌تواند بکند. تنها چیزی که در کنترل ما هست اینکه فکر را آماده کنیم و متأسفانه این مورد در دست ما نیست.

کی‌روش گفت: من سوال شما را درک می‌کنم اما اگر دست من بود نمی‌گذاشتم خیلی مسائل اتفاقات بیفتد من کسی نبودم که بتوانم اظهار نظر بیشتری داشته باشم. همه می‌دانند که بازیکنان من در چه محیطی هستند که آن محیط بهترین نیست اما این مسائل محیطی و حاشیه‌ای روی آنها تأثیر می‌گذارد. من آنها را می‌شناسم. آنها می‌خواستند اشخاص افسانه‌ای برای کشورشان باشند و من مفتخرم که با آنها کار می‌کنم.

وی ادامه داد: از آنها تقدیر می‌کنم اما اگر مثالی بخواهید باید بگویم اگر بعضی‌ها به استادیوم می آیند که ما را حمایت نکنند باید بگوییم نیایند بهتر است. آنها اگر در خانه بمانند بهتر است. ما نیازی به آنها نداریم. ما آنها را برای حمایت می‌خواهیم.

او درباره مصدومیت بیرانوند گفت: نمی‌توانستند خونریزی بینی او را متوقف کنند آنچه گفته شد این است که دماغش شکسته است و او تلاش کرد بازگردد اما نتوانست ادامه دهد اما این اتفاق نیفتاد.

سرمربی تیم ملی در ادامه درباره اینکه آیا کسی را از ترکیب اصلی امروز مقابل ولز بازی می‌دهد گفت: قبل از بازی ولز نمی‌توانم جواب روشنی به این موضوع بدهم ما غیر از نتیجه باید برای تجزیه و تحلیل بازی اقدام کنیم. از لحاظ فکری شاید نیاز به تقویت داشته باشند. پس از تجزیه و تحلیل کامل می‌توانم به آن جواب بدهم.

کی روش در واکنش به انتقاد از ترکیب اولیه تیم ملی ایران تاکید گرد: آن چه در این بازی اشتباه بود کیفیت و سرعت و رقابت متفاوت بازیکنان انگلیسی بود. سرعتی که آنها با ما بازی می‌کردند و تیم ما نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد. گل‌های اول و دوم موقعی اتفاق افتاد که نباید رقم می‌خورد.

او یادآور شد: برای فرم و ترکیب بازی بعدی باید این دیدار را حتماً آنالیز کنیم. باید بدانیم این دیدار را چگونه آموزش می‌بینیم. این طرف دیگر داستان است. شما اگر می‌خواهید به برزیل و انگلیس و آرژانتین نزدیک شوید باید کار کنید و همه چیز را بسنجید تا به آنها نزدیک شوید.

سرمربی تیم ملی ایران درباره صحبت‌هایش در خصوص اطرافیان تیم و تعدادی از هواداران که اگر برای حمایت نمی آیند در خانه بنشینند اما با وجود عده کمی که این را نمی‌خواهند خیلی‌ها می‌خواهند تیم ملی صعود کند گفت: در ۲۰۱۱ با تیم ملی ایران کار کردیم. وقتی در ۲۰۱۴ مسابقه دادیم خودمان را کاملاً آماده کردیم. در آن دوره هواداران تیم فقط آنجا بودند. سپس در ۲۰۱۸ هم اتفاق افتاد که خوب بودیم اما پس از ۲۰۱۹ من نبودم. فقط می‌توانم بگویم بازیکنان من باید بدانند بهترین هستند. من اگر درباره ایرانی‌ها اظهار نظر می‌کنم به آنها احترام می‌گذارم و می‌توانند هرچه می‌خواهند بگویند اما کسانی که صحبت‌های غیر فوتبالی می‌کنند ما از آنها در این بازی‌ها استقبال نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: من با انگلیسی‌ها کار کردم و می دانم چقدر قوی هستند. طرفداران ایران هم عاشق فوتبال هستند همانطور که یک خواننده گفت اجازه دهید بازیکنان تیم ملی ایران بازی‌هایشان را کنند. آنها فقط می‌خواهند بازی کنند. همه تیم‌های دیگر مشکلاتی دارند اما به هر حال آنها می‌خواهند بازی کنند. همان‌ها شهامت بازیکنان ما را مورد تقدیر قرار می‌دهند. درست نیست بازیکنانی را بخواهید که کاری کنند که مسئولیت آنها نیست. آنها می آیند که طوری بازی کنند لذت ببرند و شادی بیافرینند.

کی روش درباره کسب بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی که با وی رقم خورد گفت: بگذارید فوتبال درباره من قضاوت کند. بعد از این همه لحظاتی که طی کردیم خیلی مناسب نیست من بگویم نتیجه چه خواهد بود. من فکر می‌کنم من اندکی با دانش و اعتباری که دارم فکر کنم به این موضوع سخت است. من متوجه هستم این نتیجه در وجهه من تأثیرگذار است و شما شاید بگویید با تیم مشکلی دارم. من می‌خواهم تبعات این شکست فقط با من باشد. تجربه من در چهل سال می‌گوید می‌توانم در این چهار روز کار را به خوبی پیش ببرم تا برای ولز آماده شوند.

وی ادامه داد: نمی‌توانید تصور کنید و نمی‌دانید که پشت صحنه‌ها این جوانان تیم چه نوع زندگی داشتند در چند روز گذشته. آنها می‌خواهند فقط فوتبال بازی کنند اما اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. تنها چیزی که از شما می‌خواهم این است که بگذارید این تیم بازی کند. من نمی گویم احساس و نظری ندارم. فقط می‌خواهم بگویم این دیدگاه درست نیست که من احساس نداریم بلکه اکنون وقتش نیست. بگذارید از این رشته لذت ببریم. اجازه دهید از این بازی که وسیله‌ای برای تفریح و خوشگذرانی است لذت ببریم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *