امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

استقلال را با «بمب» هزار میلیاردی ترکاندند/ ترسیدم به امارات بروم

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح الله زاده که روزی ۲۳ مهر سالجاری به جای مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال شده بود، در تازه ترین اظهاراتش به افشاگری اتفاقاتی پرداخته که در زمان حضور آجورلو در این باشگاه رخ داده است.

مدیرعامل آبی ها در این مصاحبه تاکید کرده که مدیر قبلی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این تیم هزینه کرده و ۶۰۰ میلیارد تومان هم تعهد ایجاد کرده که باید آن را پرداخت کنیم.

بخش هایی از گفتگوی علی فتح الله زاده با فوتبال برتر را در زیر می خوانید:

باید بگذاریم ساپینتو کارش را بکند

ما باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمربی با آرامش کارش را انجام دهد. من به خاطر این که ذهنیت ایجاد نشود و آرامش سرمربی تیمم بهم نخورد سفرم به امارات را کنسل کردم تا خدای نکرده ایشان فکر نکند برای مذاکره با مجیدی به امارات رفته ام.

ترسیدم به امارات بروم

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد لغو سفرش به امارات نیز گفت: می خواستم برای حل مشکل قرارداد مهدی قایدی و پرداخت بدهی به این تیم به امارات بروم اما با توجه به فضایی که راه افتاده بود ترسیدم به امارات بروم که نگویند رفت با مجیدی مذاکره کند. چرا باید این کار را بکنم. مجیدی افتخار باشگاه است که به عنوان یک مربی ایرانی در خارج از کشور کار می کند. چرا من باید بروم او را از سر کارش بردارم

به همه بدهکار هستیم

ما همه مشکلات را یکی یکی رد می کنیم. بالاخره این توان در من هست و تا پیش از این نیز این مشکلات را رد کرده ایم. ما ۷۰۰ میلیارد هزینه کرده ایم. ولی نه مربی پول گرفته و نه بازیکن و به هتل هم بدهکاریم. اتفاقا کسی که می گوید باشگاه را به اوج می رسانم، سر و ته ایستاده است. ما ته چاهیم!

۴۰۰ هکتار پیشکش؛ شما ۴۰۰ متر زمین نشان بده!

فتح الله زاده که در طول مصاحبه اش نامی از آجورلو نیاورد در ادامه صحبت هایش به زمینی اشاره کرد که گفته شده بود برای استقلال خریداری شده است: فضای خیلی بدی شده است. آقای قربانزاده می گوید ۲۴۰ میلیارد تخلف داریم. این را من نمی گویم، آقای قربانزاده می گوید. اینکه شما بیایید بگویید ۴۰۰ هکتار زمین گرفته‌ایم، خب کجاست؟ ۴۰۰ هکتار پیشکش شما، ۴۰۰ متر آن را به ما نشان دهید. به شعور هوادار توهین نکنید.

با هزار میلیارد بدهی باشگاه بمب ترکاندید

مگر نمی گفتید هزار میلیارد می آوریم؟ درست است، هزار میلیارد آورده ولی هزار میلیارد بدهی! ۷۰۶ میلیارد هزینه شده و ۶۰۰ میلیارد نیز تعهد داده اند که من باید آن را پرداخت کنم. من نجابت به خرج می دهم و چیزی نمی گویم ولی دلیل نمی شود که بیایید ما را مسخره کنید و بگویید بمب می ترکانم. بمب ترکاندن هنر می خواهد. بمب ترکاندم فرهاد مجیدی، نکونام، رحمتی، خسرو و سوپراستار تیم رقیب، هاشمی نسب را آورده ام. بله شما هم بمب ترکانده اید ولی در خود باشگاه و هزار میلیارد بدهی به بار آورده اید.

تیم قهرمان را مددی بسته بود

می گوید ما نبودیم ۹ سال تیم قهرمان نشد. تیمی که قهرمان شد را آقای مددی بسته بود. من ۹ سال بودم و هشت تا قهرمانی آورده ام. به مردم آدرس غلط ندهم. از روزی که آمده ام در حال پرداخت بدهی هستم. نزدیک به ۱۰۰ چک را پرداخت کرده ام.

به راننده مدیر درجه چندم ۲۵ میلیون می دادند

یک نفر پیش من آمد و گفت حقوقش را پرداخت کنیم. گفتم شما چه کسی هستید؟ گفت من راننده فلانی هستم. من خنده ام گرفته بود. پرسیدم مگر فلانی راننده هم دارد؟ دستمزد شما چقدر است؟ گفت من ۲۵ میلیون حقوق می گیرم. من با بیش از ۲۰ سال مدیریت، ماهی ۲۵ میلیون حقوق نمی گیرم. راننده نفر رده سوم باشگاه ۲۵ میلیون حقوق می گیرد. این پولها ما را نابود می کند.

در تاریخ مدیریت استقلال این همه هزینه نشده

شما وقتی ۷۰۰ میلیارد خرج می‌کنید و ۶۰۰ میلیارد تعهد هم ایجاد کرده‌اید یعنی ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اید. کل مدیران تاریخ استقلال روی هم چنین رقمی هزینه نکرده‌اند.

ساپینتو ناگهان گفت نمی آیم!

شب قبل از سوپر جام، ساعت ۱۲ شب دوستی به من زنگ زد و گفت سرمربی گفته پولم را نگرفته‌ام و نمی‌آیم. صبح از دوستان پول قرض گرفتم و در فرودگاه به او پول دادم. یک دوستی که با من از صبح تا شب بود، وقتی برگشتیم تهران، تازه به من گفت که دستیار ساپینتو نمی‌تواند از کشور خارج شود و با کمک سردار ذوالقدر آن وقت شب مسئله را حل کردم.

باید تا عید ۲۳۰ میلیارد بدهم

می‌گفتند ۵۰۰ میلیارد از تبلیغات محیطی می‌آوریم ولی ۱۰۰ میلیارد در آمده و از آن طرف ۹۰ میلیارد به سازمان لیگ بدهکاریم. من اگر تا عید ۲۳۰ میلیارد پول ندهم، مشکلات دیگری هم خواهیم داشت.

داستان آمانووف

وی در مورد این که چرا به بازیکن ازبکستانی استقلال بازی داده نمی شود گفت: این نظر سرمربی است. به نظر او احترام می گذارم. اعتقاد دارم بازیکن خیلی خوبی است اما شاید نتوانسته خواسته های کادر فنی را را پیاده کند. ما به نظر آقای ساپینتو احترام می گذاریم و به او اطمینان کنیم. مطمئن هستم که هیچ مربی بازیکن خوبش را کنار نمی گذارد.

سیستم نوین را به ایران می آوریم

مدیرعامل باشگاه استقلال از آوردن متاولس به ایران خبر داد و گفت: این سیستمی است که می توانید استادیوم مجازی داشته باشید. با زدن یک عینک می توانید صندلی خود را انتخاب کنید و کنار هم بنشینید و فوتبال را تماشا کنید. با یک شرکت اماراتی صحبت کرده ام. دنیا به این سمت می رود و ما هم باید برویم. بانکی هم که ما می خواهیم تاسیس کنیم از زیرساخت هایی استفاده می کنیم که مجوز نمی خواهد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *