امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فدراسیون فوتبال قطر توافق با کی‌روش را تکذیب کرد/ چند گزینه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال قطر از جمله فدراسیون هایی بود که پس از پایان جام جهانی ۲۰۲۲ و کسب نتایج ضعیف در این رقابتها، اقدام به برکناری سرمربی خود کرد.

«فیلیکس سانچز» اسپانیایی بیش از پنج سال در تیم ملی قطر حضور داشت و با این تیم به قهرمانی جام ملتهای ۲۰۱۹ آسیا هم دست یافت؛ با این حال این مربی روی نیمکت میزبان جام جهانی ناکامی بزرگی را تجربه کرد و با قبول سه باخت، از این مسابقات کنار رفت.

برکناری سانچز از قطر با بحث جدایی کارلوس کی روش از نیمکت تیم ملی ایران همزمان شد. کی روش که سه ماه پیش از شروع جام جهانی به جای دراگان اسکوچیچ به سرمربیگری تیم ملی رسید، در جام جهانی برابر انگلیس و آمریکا شکست خورد و تنها مقابل ولز به پیروزی رسید.

ایران در این دوره از رقابتها فاصله زیادی تا صعود به مرحله حذفی و رقم زدن یک اتفاق تاریخی نداشت و با تساوی برابر آمریکا در بازی آخر به این هدف می رسید اما باخت یک بر صفر در آن مسابقه همه معادلات را بر هم زد.

فدراسیون فوتبال قطر توافق با کی‌روش را تکذیب کرد/ چند گزینه داریم
کی روش پس از شکست ایران مقابل آمریکا

همین مسئله باعث شد تا تردیدها برای ادامه کار با کی روش در فدراسیون فوتبال و همچنین بین کارشناسان و منتقدان بالا بگیرد. البته اختلافات بعضی از مدیران فدراسیون هم در این زمینه بی تاثیر نبود؛ جایی که مهدی محمدنبی به عنوان نایب رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی خواهان ادامه کار با مربی پرتغالی بود اما بعضی دیگر از اعضای هیات رئیسه، تمدید قرارداد او را به صلاح ندانستند.

هرچند هنوز هم پایان کار کی روش در ایران به صورت قطعی و شفاف اعلام نشده اما فدراسیون فوتبال قطر برای جذب این مربی که سه دوره حضور در جام جهانی را با ایران تجربه کرد، دست به کار شد.

نزدیک به سه هفته پیش بود که رسانه ها و خبرنگاران قطری از مذاکره کی روش با این کشور پرده برداشتند. با این حال مربی سابق ایران در قطر هم مخالفانی داشت و بعضی از کارشناسان معتقد بودند فوتبال دفاعی و محتاطانه این مربی به کار قطر نمی آید.

از جمله این افراد می توان به «عبدالعزیز البریده» نام برد که در شبکه الکاس مشغول به کار است. او در مصاحبه با خبرنگار مهر تاکید کرد که قطری ها به مربی ای با افکار تدافعی نیازی ندارند و چنین سبکی به فوتبال قطر نمی آید.

طی روزهای گذشته هم یکی از خبرنگاران نشریه «استاد الدوحه» درباره حضور کی روش در تیم ملی قطر صحبت و اعلام کرد که این انتخاب از سوی «عنابی» قطعی شده است: « این توافق هنوز رسمی نیست و شما تا پایان بازی‌های جام خلیج فارس، اظهار نظری از سوی مقامات قطری در این باره نخواهید شنید. به نظر من یک هفته پس از پایان جام خلیج فارس، این مسئله نهایی خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.»

فدراسیون فوتبال قطر توافق با کی‌روش را تکذیب کرد/ چند گزینه داریم
حمد بن خلیفه رئیس فدراسیون قطر

انتشار این خبرها و مصاحبه ها از سوی قطری ها البته در نهایت با واکنش رسمی از سوی فدراسیون فوتبال این کشور مواجه شد. «حمد بن خلیفه بن احمد آل ثانی» رئیس فدراسیون این کشور در تازه ترین گفتگوی خود توافق با کی روش را تکذیب کرد اما مذاکره با او و سایر مربیان را مورد تایید قرار داد.

حمد بن خلیفه که در یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی الکاس حضور یافته بود، در واکنش به بحث کی روش گفت: اینکه می گویند با کی روش مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم را تکذیب می کنم.

وی افزود: ما چند گزینه داریم که یکی از آنها کارلوس کی روش است. با گزینه هایمان مذاکراتی داشتیم اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

تیم قطر در مسابقات جام خلیج فارس با یک مربی موقت شرکت کرد و از رسیدن به فینال این مسابقات بازماند. تیم های آسیایی حالا به تدریج باید خود را آماده مسابقات جام ملت های آسیا کنند که قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ به میزبانی قطر برگزار بشود.

ایران، قطر، کره جنوبی سه تیم آسیایی جام جهانی بودند که وضعیت سرمربی آنها هنوز مشخص نیست و باید دید در روزهای آینده روسای فدراسیون این کشورها چه تصمیماتی اتخاذ می کنند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *