امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مربی خارجی به کار تیم ملی می‌آید/طیبی سفیر فوتسال ما در اسپانیاست

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌هایش برای آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران پس از پایان مسابقات لیگ برتر گفت: بعد از پایان جام ملت‌های آسیا و بازگشت از کویت یک لحظه پا پس نکشیده‌ایم. از آن زمان ۱۰-۱۱ بار جلسه و نامه نگاری داشتیم. به دستیارانم گفته‌ام چه ما باشیم و چه نباشیم باید «باقیات و صالحات» از خودمان بر جای بگذاریم. آقای اصولی رئیس کمیته فوتسال هم پای کار بوده و هر نامه‌ای که زدیم، به سرعت پیگیری کرده است.

فوتسال ایران از سن ۱۸ تا ۲۳ سال خلاء دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: دنبال برگزاری بازی‌های تدارکاتی هستیم. اوایل سال ۲۰۲۳ رویدادی نداریم ولی از اواخر سال مسابقات مختلف شروع می‌شود و تا جام جهانی ۲۰۲۴ ادامه دارد. خودم بازی‌های لیگ را با سه تلویزیون تماشا می‌کنم. بازیکنان تیم ملی به علاوه سایر نفرات را در لیگ زیر نظر داریم. همینطور در مسابقات المپیاد فوتسال که در جزیره کیش برگزار شد، شرکت کردم. این مسابقات خیلی خوب است ولی آن را به دبستان تشبیه می‌کنم که بازیکنان الفبا را یاد می‌گیرند.

شمسایی تصریح کرد: بازیکنان ما از ۱۸ تا ۲۳ سالگی و بعد از تیم جوانان کجا می‌روند؟ اینجا یک خلاء بزرگ داریم. این را به مهدی تاج رئیس فدراسیون و احسان اصولی گفتم. ما باید از دبستان به دانشگاه برسیم. بازیکنان جوان را زیر نظر داریم و باید پیگیر آنها باشیم.

تلاش برای تشکیل تیم امید و بازی تدارکاتی

«آیا ممکن است تیم ملی فوتسال فیفا دی اسفند را بدون برگزاری بازی تدارکاتی پشت سر بگذارد؟» شمسایی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: دنبال بازی هستیم. به آقای اصولی گفتم حتی اگر تیم‌های آسیایی هم شد، اشکالی ندارد. می‌خواهیم بازیکنان جوان را به اردوی تیم ملی بیاوریم. بازی کردن مهم است. اگر دیدار تدارکاتی فراهم شد که خیلی خوب می‌شود. اگر نه، ۱۰ – ۱۱ روز بازیکنان را در اردو کنار هم خواهیم داشت.

وی درباره مذاکراتش با محمد هاشم زاده سرمربی اندونزی برای برگزاری بازی تدارکاتی تاکید کرد: بعد از جام ملت‌های آسیا که قرار بود ژاپن به ایران بیاید، صحبت از حضور اندونزی هم بود تا یک تورنمنت خوب برگزار کنیم. با این حال سفر ژاپن که منتفی شد. برای اندونزی هم باید رایزنی کنیم. در کل هماهنگ کردن بازی تدارکاتی سخت است.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین در خصوص اینکه آیا برای تشکیل تیم امید برنامه‌ای به فدراسیون فوتبال داده است؟ گفت: من به آقای تاج گفتم که در فوتسال از سن ۱۹ تا ۲۳ سال یک خلاء بزرگ داریم که باید پر بشود. حالا اسم تیم هرچه که می‌خواهد باشد؛ تیم امید یا تیم «ب». بازیکنان جوان باید اردوهای ملی و بازی‌های بین المللی را تجربه کنند. نمی‌توانیم یکباره از دبستان به دانشگاه برویم. این بازیکنان نیاز به تجربه و بازی قبل از حضور در رده سنی بزرگسالان دارند.

برای دستیار خارجی با تاج جلسه می‌گذارم

«آیا برای ادامه کار در تیم ملی فوتسال درخواست جذب دستیار و مربی خارجی را داده‌اید؟» سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: قرار شد یک جلسه کامل با مهدی تاج داشته باشیم. با آقای اصولی صحبت کردیم. یک مربی بزرگ فوتسال در سطح بین المللی به کار ایران می‌آید و باید از این فرصت استفاده کنیم. هنوز هم می گویم «آندرس» (مربی اسپانیایی که قبلاً مدنظر شمسایی بود) را راحت از دست دادیم. شهاب سفال منش و سیامک داداشی دستیارانم استثنایی و فوق العاده هستند. ما یک روز دنبال تمرین و مربی تمرین دهنده بودیم ولی حالا در مرحله‌ای قرار داریم که نیاز به ایده داریم.

شمسایی گفت: قرار شد با آقای تاج جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه ریزی کنیم؛ یک جوری باشد که نه فدراسیون و نه مربی خارجی ضرر نکنند. اگر کسی بیاید که ارتباطات بین المللی داشته باشد، راحت می‌توانیم با تیم‌های دیگر بازی کنیم.

طیبی سفیر خوب فوتسال ایران در اسپانیا است

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران تصریح کرد: دغدغه فعلی من رفتن بازیکنان تیم ملی به خارج از کشور است. با یکی از نمایندگان مجلس هم صحبت کردم تا برای طرح سرباز – قهرمان در فوتسال اقدام کنند. چند بازیکن ما در حال حاضر در اسپانیا هستند. می‌خواهم از حسین طیبی که در تیم پالما هم هست تشکر کنم. او به بازیکنان دیگر هم کمک می‌کند تا به اسپانیا بروند. طیبی سفیر خوبی برای فوتسال ایران است و دارد نقش خود را به خوبی انجام می‌دهد چون دلش برای فوتسال می سوزد.

شمسایی در پایان گفت: ۵ – ۶ بازیکن ژاپن در اسپانیا و اروپا بازی می‌کنند و این کمک می‌کند نگاه حرفه‌ای داشته باشد. شنیده‌ام سالار آقاپور (بازیکن تیم ملی و تیم مس سونگون) هم مدنظر تیم‌های اسپانیایی است. او وقتی در ۲۲ – ۲۳ سالگی لژیونر بشود، قطعاً می‌تواند چندین سال در اروپا باشد و به یک بازیکن بزرگ‌تر تبدیل بشود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *