امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرسپولیس با دست‌های بیرانوند از لبه پرتگاه برگشت/ صعود سخت سرخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ون پارس اصفهان از ساعت ۱۵ امروز در مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور برگزار شد و دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲ – ۲ رسیدند اما در ضربات پنالتی پرسپولیس ۴ بر یک و در مجموع ۶ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

این دیدار که همچون بازی‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد با شکست یک بر صفر میزبان در نیمه اول همراه بود. ایمان کیانی (۱۰- پنالتی) تک گل نیمه اول را برای ون پارس اصفهان به ثمر رساند.

اشتباه محرز علی نعمتی در دفع توپ باعث شد تا خطای هند او توسط داور اعلام شود و اولین شگفتی در دقیقه ۱۰ این دیدار با گلزنی تیم دسته اولی فوتبال کشور شکل گرفت.

پس از این گل صدرنشین دور رفت رقابت‌های لیگ برتر تمام تلاش خود را برای تغییر نتیجه بازی به کار بست و بارها دروازه نماینده اصفهان را با خطر تهدید کرد اما هیچ یک به تور دروازه ون پارس نچسبید تا ۴۵ دقیقه ابتدایی با تک گل میهمان به پایان برسد.

نیمه دوم با بازی یکطرفه پرسپولیس آغاز شد تا این تیم بارها دروازه ون پارس را با خطر جدی روبرو کند اما تیر دروازه چند بار به کمک میهمان اصفهانی آمد تا آنها تبدیل به گل نشود اما نفوذ محمد عمری پدیده فصل جاری پرسپولیس به عمق مدافعان ون پارس باعث خطا روی او شد تا داور همچون نیمه اول اعلام پنالتی کند و گئورگی گولسیانی در دقیقه ۶۰ گل تساوی را به ثمر برساند.

پس از این گل بود که تغییرات مجتبی توتونی برای بازی ون پارس باعث تعویض جریان بازی برای پنج دقیقه شد تا تلاش‌های این تیم با بازی ترکیبی قابل قبول با گل دوم اصفهانی‌ها در دقیقه ۶۵ همراه شود. ابوذر صفرزاده گل دوم ون پارس را در این دیدار به ثمر رساند.

عقب افتادن دوباره پرسپولیس بار دیگر دفاع پر تعداد ون پارس را به همراه داشت اما این پرسپولیس بود که بالاخره در دقیقه ۷۷ روی شلوغی محوطه جریمه حریف و با ضربه مرتضی پورعلی گنجی گل تساوی را بار دیگر به ثمر رساند.

تلاش‌های میزبان لیگ برتری در ادامه وقت‌های قانونی دیگر گلی به همراه نداشت تا کار به وقت اضافی کشیده شود.

روند بازی در وقت‌های اضافی نیز تغییری نکرد تا پرسپولیس فشار حداکثری روی دروازه تیمی بیاورد که با کسب هر نتیجه‌ای در ضربات پنالتی نیز عملکرد شگفت انگیزی داشت.

یحیی گل محمدی در حالی که مهدی عبدی را وارد زمین کرده بود تصمیم گرفت وحدت هنانوف را به عنوان مهاجم در کنار او قرار دهد تا از قدرت سرزنی اش برای گلزنی استفاده کند. پرسپولیسی‌ها که بیشتر دقایق وقت‌های اضافی را ۱۰ نفره حمله می‌کرد باز هم با بدشانسی‌های متوالی در زدن شوت به تیرک دروازه حریف روبرو شد تا تیر به جای تور به لرزه درآید.

پرسپولیس از هر تاکتیک تهاجمی برای گلزنی استفاده کرد اما مصاف‌های مهاجمان این تیم با محرابی دروازه بان ون پارس به سود گلر تمام شد تا دروازه بان ون پارس با وجود خونریزی از ناحیه بینی همچنان نقش پر رنگی در ترکیب تیم میهمان داشته باشد.

پرسپولیس در دقیقه ۱۱۶ روی اشتباه مدافع ون پارس به ضربه پنالتی دیگری رسید تا این بار میلاد سرلک پشت توپ بایستد اما او نیز توپ را به تیر بکوبد و کار به ضیافت پنالتی بکشد.

ضربات پنالتی در حالی با برد ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس همراه بود که یحیی گل محمدی قبل از شوت پایان وقت‌های اضافی تصمیم گرفت علیرضا بیرانوند را جانشین احمد گوهری کند تا دروازه بان تیم ملی ایران در چارچوب دروازه سرخ‌ها در ضربات پنالتی قرار بگیرد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *