امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمار پرسپولیس علیه نتیجه باخت جنجالی به فولاد

به گزارش خبرنگار مهر، شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز باعث شد تا امتیاز صدرنشین فعلی رقابت های لیگ برتر روی ۳۵ باقی بماند اما فاصله رقیبان این تیم با پرسپولیس کاهش پیدا کرد تا بار دیگر تنور مسابقات لیگ برتر گرم شود. پرسپولیس در حالی یک گل از «روبرتو تورس» خرید جدید اسپانیایی فولاد دریافت کرد که آمار بازی خلاف نتیجه مسابقه بود.

پاس های عالی با قدرت بالای انتقال

بازیکنان پرسپولیس در این دیدار ۶۳۳ پاس بین خود رد و بدل کردند که این تعداد پاس، دقت ۸۲ درصدی داشت؛ در شرایطی که فولادی ها تنها ۲۶۰ پاس داشتند. بیشترین پاس پرسپولیسی ها در میانه میدان بود اما شیوه بازی فولاد باعث شد تا کادر فنی سرخپوشان تصمیم بگیرند کناره های زمین را نیز برای خود کنند و از این روش نیز برای رسیدن به گل استفاده کنند. با این حال بازی فیزیکی فولاد که ۱۷ خطا را برای این تیم به همراه داشت مانع از ایجاد موقعیت های خطرناک برای پرسپولیس شد تا این تیم شوتزنی را برای باز کردن دروازه میزبان در اهواز دنبال کند.

کم دقت‌های شوتزن

سرخپوشان در این بازی ۱۱ مرتبه اقدام به شوت داشتند اما تنها سه شوت با واکنش «کریستوفر کنت» دروازه بان فولادی ها همراه بود. این موضوع نشان می دهد دقت شوت های پرسپولیس به مراتب کمتر از دقت پاس های این تیم است. این در حالی است که فولاد هشت شوت زد که چهار مرتبه آن با واکنش بیرانوند همراه بود اما یکی از آنها والیِ تماشایی تورس بود تا دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران را مقهور خود کند.

آمار پرسپولیس علیه نتیجه باخت جنجالی به فولاد

بازی مالکانه در تقابل با دفاع پرتعداد

با مرور بازی های قبلی هر دو تیم قبل از رویارویی با هم قابل پیش بینی بود که مالکیت یکطرفه پرسپولیس در کنترل توپ و میدان ایجاد بشود. اتفاقی که در جدال دو تیم رنگ واقعیت پیدا کرد و پرسپولیس با ۶۸ درصد مالکیت توپ را تمام و کمال در اختیار داشت. آنها بیشتر فضای مستطیل سبز را نیز برای خود کرده بودند اما دوندگی بالای بازیکنان این تیم و کمترین اشتباه از سوی بازیکنان جوان نظیر محمدامین حزباوی در قلب دفاع فولاد باعث شد تا سه امتیاز به اهوازی ها برسد.

جنگجویان کم نیاوردند

تقابل های میانه میدان و همچنین بازی درگیرانه در یک سوم دفاعی فولاد باعث شد تا بازی فیزیکی در برخی صحنه ها مشهود باشد اما نکته قابل توجه نزدیکی هر دو تیم در این جدال ها بود.

بدترین روز بیرانوند در مقابل بهترین روز کنت

علیرضا بیرانوند پس از مدت ها در لیگ برتر گل خورد. روبرتو تورس توانست یکی از زیباترین گل های فصل جاری را وارد دروازه بیرانوندی کند که تمرکز همیشگی را نداشت. اشتباه فردی او در نیمه دوم نیز نزدیک بود تا پرسپولیس گل دوم را دریافت کند اما دفاع پرسپولیس مانع شد. در سوی دیگر میدان کنت دروازه بان فولادی ها خیلی خوب از چارچوب دروازه تیمنش محافظت کرد تا پس از گلزن فولادی ها بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

آمار پرسپولیس علیه نتیجه باخت جنجالی به فولاد

عصبانیت گل محمدی از بازی جنجالی

دومین شکست پرسپولیس در لیگ برتر عصبانیت یحیی گل محمدی را بابت اتفاقات حاشیه ای بازی به همراه داشت. سرمربی پرسپولیس که به خوبی از برتری آماری تیمش در طول نود دقیقه اطلاع داشت بازی روز گذشته را تحت تاثیر اتفاقات روی نیمکت فولاد دانست و گفت: آنها کاری کردند که تن و بدن داور می لرزید و در صحنه پنالتی ترسید سوت بزند. در مورد دیداری که «لجن بازی» بود تا فوتبال صحبتی ندارم. برای مجموعه فولاد تاسف می خورم. آنها از اسپانیا مربی آورده اند که فقط داد بزند! نکونام مربی جوان و خوبی است و نیازی به این کارها ندارد. ما ۳ امتیاز را از دست دادیم اما کاش طوری بازی کنیم که با مسائل فنی سه امتیاز را بگیریم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *