امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد از رئیس کمیته فوتسال و ماجرای کمک ۵۰۰ میلیونی به پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال با هماهنگی احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال پیش از اعزام تیم ملی فوتسال به تورنمنت تایلند، اقدام به برداشت مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان از حساب سازمان لیگ فوتسال کرد.

حساب سازمان لیگ فوتسال که متعلق به باشگاه‌ها است، مستقل از حساب فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال بوده و در قانونی بودن برداشت از حساب این سازمان تردیدهایی وجود دارد.

احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال که بدون حکم در سازمان لیگ فوتسال هم تصمیم گیر است، در واکنش به برداشت پول از حساب این سازمان گفته بود که «اقدام مالی خلاف قانون و یا عرفی رخ نداده است”. این در حالی است که سازمان لیگ ثبت شرکت‌ها شده و امور مالی آن مستقل از بخش‌های دیگر فدراسیون است.

کریم منصوری یکی از اعضای سابق هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال و مدیرعامل پیشین باشگاه شهید منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به این اقدام فدراسیون فوتبال گفت: حساب سازمان لیگ متعلق به باشگاه‌ها است. کدام قانون می‌گوید پول باشگاه‌ها را بردارید و برای سایر بخش‌ها هزینه کنید؟

انتقاد از رئیس کمیته فوتسال و ماجرای کمک ۵۰۰ میلیونی به پرسپولیس
کریم منصوری

وی افزود: زمانی که در هیأت رئیسه فوتسال بودیم، از طریق همین پول باشگاه‌ها دو واحد آپارتمانی برای سازمان لیگ فوتسال در خیابان شیخ بهایی خریداری کردیم. این واحدها را از فوتسال گرفتند و به کمیته‌های دیگر فدراسیون فوتبال داده‌اند. متأسفانه تاراج اموال فوتسال بعد از آن گرفتن آن دو واحد، همچنان ادامه دارد.

عضو پیشین هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال خطاب به احسان اصولی گفت: کدام قانون گفته است که می‌توانید از سازمان لیگ پول برداشت کنید وقتی حتی اسپانسر فوتبال را به فوتسال نمی‌دهید. چرا باید پول باشگاه‌ها خرج تیم ملی بشود؟ تیم ملی بودجه خاص خودش را دارد. اساسنامه سازمان لیگ فوتسال کاملاً مستقل است. متأسفانه مجمع این سازمان هم چند سال است برگزار نشده و همان افراد قدیمی مشغول کار هستند. بی نظمی‌ها در فوتسال از چهار سال پیش شروع شد و همچنان ادامه دارد.

منصوری با بیان اینکه هزینه‌های تیم ملی را نباید باشگاه‌ها بدهند، خاطرنشان کرد: اگر پول کم دارند، فکر دیگری بکنند. ۱۳ سال عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال بودیم و اجازه ندادیم این اتفاقات رخ بدهد. الان خزانه دار از خودشان است. رئیس کمیته فوتسال در سازمان لیگ فوتسال هم هست و با دو امضا، پول را جابجا می‌کنند. سازمان لیگ هم نمی‌تواند به خاطر وابستگی‌هایش مقاومت کند.

انتقاد از رئیس کمیته فوتسال و ماجرای کمک ۵۰۰ میلیونی به پرسپولیس
مهدی تاج در کنار احسان اصولی و وحید شمسایی در المپیاد استعدادیابی فوتسال

«آیا در سالهای گذشته برداشت پول از حساب سازمان لیگ توسط فدراسیون فوتبال یا کمیته فوتسال سابقه داشته است؟» منصوری در پاسخ به این سوال تاکید کرد: یک سال باشگاه پرسپولیس مشکلاتی داشت. آن زمان عباس ترابیان رئیس کمیته فوتسال و علی کفاشیان رئیس فدراسیون بودند. با درخواست کفاشیان و با تصویب هیأت رئیسه سازمان لیگ، در یک مقطع ۵۰۰ میلیون تومان از فوتسال پول برای کمک به پرسپولیس برداشت شد اما در نهایت این مبلغ را به فوتسال بازگرداندند.

عضو سابق هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال ادامه داد: فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر سازمان لیگ فوتسال را زیر مجموعه سازمان لیگ فوتبال کرد. هیچکس هم مقاومت نکرد و عملاً اختیارات را از فوتسال گرفتند. الان سازمان لیگ فوتسال نمی‌تواند برابر کارهای فدراسیون مقاومت کند و سازماندهی وجود ندارد. ۱۵ – ۱۶ سال زحمت کشیدیم و با دوستان سازماندهی خوبی به فوتسال دادیم اما در دو، سه سال اخیر همه چیز نابود شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *