امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن باخت/گِره صعودکورتر شد

به گزارش خبرنگار، در چارچوب مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی و از پنجره ششم و پایانی این رقابت ها، امروز پنجشنبه تیمملی ایران در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور رفت و با نتیجه ٩۶ بر ۶١ مقابل این تیم شکست خورد.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن به این شرح است:

ژاپن٩۶ – ایران ۶١

(٢٢بر ١۶)، (٣٠ بر ١٣)، (٢٣ بر١۶)، (٢١ بر ١۶)

ملی پوشان بسکتبال ایران در حالی نتیجه این دیدار را واگذار کردند که از ابتدای بازی با آشفتگی در دفاع و حمله فرصت های زیادیرا برای کسب امتیاز از دست دادند، ژاپنی ها در نیمه نخست با اتکا به سرعت و پرتاب های سه امتیازی به صورت پی در پی صاحبامتیاز شدند درحالیکه ملی پوشان ایران هرگز نتوانستند در ساختار حمله به اشتراک دست یابند و تزلزل در دفاع هم مزید بر علت شد تااین نیمه را با نتیجه ناامیدکننده ۵٢ به ٢٩ واگذار کنند.

در نیمه دوم بازی هم عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی بسکتبال همچون نیمه نخست آمار ضعیفی از آنها در پرتاب های آزاد و سهامتیازی به ثبت رساند. طوریکه نه تنها به بهبود اختلاف امتیاز کمکی نشد بامه در نهایت شکست تیم ملی ایران را موجب شد.

شکست تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن در حالی رقم خورد که دیدار رفت دو تیم در پنجره چهارم با برتری ایران به پایان رسیده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران پیش از این دیدار با ١۶ امتیاز در رده سوم گروه F قرار داشت و نیازمند کسب حداکثر امتیاز از دیدارهای پنجرهششم برابر ژاپن و چین بود به خصوص که قزاقستان تنها با یک امتیاز کمتر در رقابت با ایران برای تصاحب تنها سهمیه باقی مانده برایایران است.

شکست برابر ژاپن اما ایران را از جام جهانی دورتر و کار را برای صعود سخت تر و پیچیده تر کرد، ضمن اینکه گذر از این مرحله حالابه طور کامل در گرو دیدارهای قزاقستان است.

قزاقستان دیدار نخست خود در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی را امروز برابر چین برگزار می کُند و در آخرین دیدار هم به مصافاسترالیا می رود،

تیم ملی بسکتبال ایران هم آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی را ٧ اسفندماه برابر چین برگزار می کُند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *