امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

در گناوه شایسته وجود ندارد و یا گناوه شایسته بخشدار نیست

یاران سبز: مرتضی خضری: کمتر کسی را می‌بینید که از مسئولین بلند پایه کشوری تا استانی و شهرستانی رضایت داشته باشد. در گناوه هم مردم دل پر خونی از عملکرد مسئولین شهری دارند. به ندرت مسئولی را می‌بینید که مسئولیت خود را حتی نیم بند انجام دهد. این مقدمه را نوشتم تا به بخشدار مرکزی گناوه برسم، صندلی که چند ماهی‌ست منتظر مسئول است.

سیدعلی پاک‌نژاد فرماندر گناوه مسئول معرفی‌ فردی‌ست که با حکم استاندار، بخشدار مرکزی گناوه شود. پاک‌نژاد یا عاجز از معرفی یک فرد است، یا فرد وجود ندارد، یا مسئول بالا دست به درخواست فرماندر توجهی ندارد، یا فرماندار منتظر دستور مسئول بالا دست است و یا فرماندار بی‌خیال مشکلات مردم است؛ در هر دو صورت، جایگاه فرماندار زیر سئوال است. خالی ماندن پست بخشدار مرکزی که یکی از پست‌های کلیدی در هر شهرستان است و مشکلات روستاهای بخش مرکزی رابطه مستقیمی با آن دارد، شایعات فراوانی را زاییده است. پاسخ فرماندار می‌تواند خط قرمزی بر تمام شایعات و شبهات بکشد.

چند ماه پیش دانیال اسفندیاری در آخرین تغییر و تحول اتاق بخشدار مرکزی را به مقصد معاون سیاسی امنیتی ترک کرد. با خالی ماندن اتاق بخشدار مرکزی، اهالی روستاها برای حل مشکلات خود به فرمانداری مراجعه می‌کنند، مردم چه پاسخی می‌گیرند؟

اگر فرمانداری مدعی‌ست بدون بخشدار مشکلات مردم روستاهای بخش مرکزی حل می‌شود، چند برداشت به وجود می‌آید.

برداشت اول؛ اگر امورات روستاهای بخش مرکزی بدون بودن بخشدار می‌گذرد پس مشخص می‌شود این شهر به مسئول نیاز ندارد؛ همه امورات را به امان خدا رها کنید، خودجوش حل، و پیش می‌رود.

برداشت دوم؛ اگر معاون سیاسی هم‌زمان می‌تواند مشکلات سیاسی امنیتی را مرتفع سازد و  بخشدار هم باشد و هر دو امور را بچرخاند، صلاح در این است پست بخشدار مرکزی از سیستم اداری حذف شود.

برداشت سوم؛ وقتی یک نفر می‌تواند بخشدار باشد، معاون سیاسی هم باشد، طرح و برنامه ریزی هم انجام بدهد و امورات عمرانی را هم مدیریت کند، پس به فرماندار نیازی نیست؛ چند پست را حذف کنید تا یک نفر همه را با هم انجام بدهد.

برداشت چهارم؛ این پست باید خالی بماند تا سودجوها سر بزنگاه فرد دل‌خواه خود را بر کرسی آن بنشانند؛ یادمان باشد انتخابات در پیش است.

برداشت پنجم؛ بخشداری گناوه در گروگان است و زور فرماندار هم به گروگانگیر نمی‌رسد.

برداشت ششم؛ مشکلات مردم ربطی به مسئولین ندارد.

پست های مرتبط

1 نظر

  1. علی

    اما خومونیما خوب خط ایگری بعدش اینویسی
    شایسته ترین فرد در گناوه اقای دانیال اسفندیاری است

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *