امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

بازی با آرژآنتین و برزیل زیر سایه اسناد مالی/تیم ملی در تاریکخانه

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی از ۳۰ آبان ماه سال جاری در کشور قطر آغاز می‌شود که خبری از اعلام رسمی برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی ایران نیست.

ملی‌پوشان فوتبال ایران که در گروه B با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (ولز یا برنده اسکاتلند – اوکراین) همگروه شده اند با وجود اعلام حسن کامرانی فر مبنی بر برگزاری بازی دوستانه با برزیل یا آرژانتین هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

کامرانی فر در حالی با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی ادعای برگزاری دیدار با تیم‌های مطرح فوتبال دنیا را مطرح کرده بود که اقدام ویژه ای پس از طرح این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال؛ بی اثر، سردرگم و پر از اختلاف

از سوی دیگر میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال که با موج جدید افشاگری‌های مالی پیرامون مسئولان فعلی و قبلی این مجموعه روبرو شده، خواستار قطعی کردن بازی با نیوزیلند شده است تا برگزاری این دیدار در فیفا دی خردادماه قطعی شود. پیش نویس قرارداد برگزاری این بازی نیز امضا شده است تا برگزاری این مسابقه در اولویت قرار بگیرد.

برنامه آماده سازی تیم ملی ایران در فاصله نزدیک به ۵ ماه تا شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی کاملا مبهم است که تقویم تیم‌های قاره اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی تقریبا تکمیل است و فرصت هرگونه بازی تدارکاتی را از تیم ملی ایران می‌گیرد.

دیدار با تیم ملی برزیل با وجود اینکه از سوی کامرانی فر رسانه‌ای شد تقریبا منتفی است اما کره جنوبی رقیب همیشگی ایران در فوتبال قاره آسیا قرار است خردادماه میزبان تیم ملی برزیل باشد.

تیم ملی کره جنوبی بزودی میزبان تیم ملی برزیل خواهد بود

از سوی دیگر درگیری مسئولان فدراسیون فوتبال با افشاگری اسناد رئیس معزول و تمرکز روی جنگ قدرتی که در این فدراسیون شکل گرفته، عملا آنها را از تیم ملی غافل کرده تا برگزاری چند دیدار محدود برای آماده سازی تیم ملی هم در حد شعار باقی بماند.

دبیرکل فدراسیون در شرایطی بازی با تیم های مطرح و بزرگ فوتبال دنیا را رسانه ای کرد که در ماه های اخیر بیشتر به سفرهای کاری خود پرداخته و به نظر می رسد از این سفرها نتوانسته عایدی برای تیم ملی ایران داشته باشد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *