امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر: کتاب زندگینامه “علی پیرمرادی” بزودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز پنجشنبه در نشست استاندار بوشهر با خبرنگاران افزود: این کتاب که توسط “حبیب قاسمی” از خبرنگاران پیشکسوت هم استانی تدوین شده گنجینه عظیمی از نشریات فاخری است که شاید در کشور بی نظیر باشد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جایی به عنوان موزه مطبوعات دشتستان تدارک دیده شود و این آثار در دید عموم قرار گیرد.
افروغ ادامه داد: زنده‌یاد پیرمرادی متعلق به مردم، صدا و سیما، بسیج، انقلاب، ورزشکاران و عکاسان در حرفه‌های متعدد بود که باید همواره نام و جایگاه وی پاس داشته شود.
وی بیان کرد: رسالت خبرنگار و جایگاه ویژه‌ای که در بعد تبیین، رساندن حقایق با اولویت‌بندی، ظرافت، رعایت امانت و دقت را در بطن جامعه بر عهده دارد کاری است که زنده‌یاد علی پیرمرادی در قریب به ۶ دهه فعالیت رسانه‌ای خودش انجام داد که امروز جا دارد نام این پیر و پیشکسوت رسانه‌ استان بوشهر را گرامی بداریم.
افروغ افزود: در  چند روز اخیر از نقطه نقطه کشور و استان بوشهر پیام تسلیت برای درگذشت این خبرنگار فقید داشتیم و حکایت از این دارد که پیرمرادی به معنای واقعی کلمه فعال اجتماعی مردمی بود.
وی گفت: پیرمرادی انسانی ساده‌زیست و بی آلایش بود و این خبرنگار پیشکسوت، حرفه خود را در کنار مهارت هنر خودشان داشتند و قریب به یک دهه برگزاری نشست مطالعاتی پیرامون جریان شناسی انقلاب اسلامی و مطالعات پیرامون آن در دشتستان، زنده‌یاد پیرمرادی با وجود پای درد در همه نشست‌های شنبه شب مسجد امام حسن مجتبی (ع) برازجان حضور می یافت و نکات دقیق و ظریفی از لایه‌های مردمی انقلاب اسلامی ارائه می‌کردند.
علی پیرمرادی متولد ۲۱ فروردین ۱۳۳۱ شهر آبادان است که در سن نوزادی به همراه خانواده اش به روستای “زیارت” دشتستان مهاجرت کرد.
پیرمرادی در سن ۱۲ سالگی پا به عرصه مطبوعات گذاشت و از سال ۱۳۴۳ کار مطبوعاتی خود را در شهر برازجان با روزنامه فروشی و کار با روزنامه های اطلاعات و کیهان شروع کرد و بیش از نیم قرن به کار خبرنگاری و روزنامه نگاری و همکاری با  نشریات و رسانه ها هفته نامه های استانی و محلی مشغول بود.
این خبرنگار متعهد و بی ادعا همواره در انتشار و انعکاس اخبار رویدادها و وقایع و مشکلات جامعه استان بوشهر و شهرستان دشتستان کوشید و شامگاه یکشنبه ۲۸فروردین ماه ۱۴۰۱ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *