امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح زرد داد

 پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این شرایط نسبت به افزایش موقتی ارتفاع موج دریا، اختلال موقت در ترددها و فعالیت‌های دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده می شود.

 وی بیان کرد: همچنین در این راستا توصیه می‌شود از شنا در سواحل و همچنین تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و همچنین قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

مساعدی ادامه داد: در ساعت‎‌هایی از وقت امروز تا شب با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی به صورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین بر روی دریا وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این مدت با وزش باد، وقوع گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط گردوغبار، طی ساعت‌هایی با وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‎شود.
وی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد:متغیر، به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و امروز تا شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعت‌هایی از وقت امروز تا شب گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۶ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۱۱، جزر دوم ساعت ۱۲:۱۲ و مد دوم ساعت ۱۷:۵۹ خواهد بود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *