امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: سند پیشرفت فرهنگی شهرستان تنگستان تنظیم شود

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز پنجشنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان افزود: اگر این سند تنظیم شود بسیاری از مشکلات فرهنگی این شهرستان که مسئولان در این جلسه بیان کردند برطرف می شود.

وی اضافه کرد: در تنظیم سند فرهنگی تنگستان باید نظام آرمان و ارزش های اسلامی، انقلابی، ایرانی و منطقه ای لحاظ شود.

امام جمعه بوشهر گفت: به شدت بر روی توسعه فرهنگ بر اساس دانش فرهنگی باید برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: مسائل فرهنگی بسیار مهم، بنیادین، استراتژیک و زیرساختی هستند و هر چیزی در جامعه که بخواهد رشد پیدا کند و به تمدن برسد باید زیرساخت فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه بوشهر افزود: توجه به فرهنگ یک توجه بنیادین و استراتژیک است و اگر فرهنگ نباشد توسعه، پیشرفت و تمدن آفرینی ممکن نیست.

وی با اشاره به اهمیت منابع انسانی کارآمد اظهار کرد: برای حل مشکلات و تقویت قوت ها و رسیدن به شاخص های بالای فرهنگی، نیازهایی لازم است که مهمترین آنها منابع انسانی است به همین خاطر برای تولید منابع انسانی کارآمد، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید تقویت شوند.

امام جمعه بوشهر گفت: کمبود آب، توسعه و عمران شهری، تولید، مدیریت و بازرگانی خرما، مسکن جوانان، اتوبان اهرم به برازجان و نرخ بالای بیکاری از جمله مشکلات شهرستان تنگستان است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه وحدت، همدلی و وفاق اساس موفقیت است، تصریح کرد: در عرصه تأمین منافع شهرستان تنگستان همه باید کنار هم باشند تا کار پیش رود در غیر این صورت، اختلاف بزرگترین عنصر توقف است.

صفایی بوشهری گفت: تاریخ پرشکوه این شهرستان مثل یک ستاره پر فروغ و بی غروب در تاریخ ایران، اسلام و به ویژه منطقه خاورمیانه می درخشد و در تمام کتابها و سندهای تاریخی از  این شهرستان به عنوان دارالحماسه و دارالمقاوه نام می برند.

وی اضافه کرد: تاریخ این منطقه گواه است که این سرزمین، سرزمین علم، اجتهاد، بصیرت، مقاومت و ولایتمداری بوده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *