امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

تخریب مهدوی‌کیا ناراحت کننده است/ در جام جهانی تاوان می‌دهیم

امیر هاشمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حذف زودهنگام تیم فوتبال امید ایران از جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا گفت: من برنامه آماده سازی و سپس بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردم. تیم امید تنها با دو بازی دوستانه مقابل عراق برای این دیدارها آماده شد. نمی‌توانیم از آنها انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت همه چیز را تغییر دهند. همین موضوع درباره مهدی مهدوی کیا نیز صدق می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران درباره انتقادات فنی از سرمربی تیم امید افزود: خیلی زود است درباره کیفیت فنی سرمربی تیم صحبت کنیم. مهدوی کیا نیاز به زمان دارد و باید به او فرصت بدهیم. اولویت امیدها حضور در المپیک است و ایمان دارم که آقای مهدوی کیا می‌تواند روند خوبی را ادامه دهد.

هاشمی مقدم نیز که به عملکرد امیدها انتقاد داشت در این باره افزود: نکته قابل توجه، نبود احساس مشترک در بین اعضای تیم امید بود. مشخص بود که تیم امید نیاز به اردوی بلند مدت و با کیفیت دارد. آنها نیاز به احساسات مشترک بیشتری دارند. باید بازیکنان تیم امید بیشتر کنار هم باشند. شناخت بازیکنان از همدیگر حداقل بود. مربی تیم هم نگاه ویژه و کاملی روی بازیکنان نداشت. فرصت ۱۰ تا ۱۲ روزه برای یک سرمربی کافی نیست.

تخریب مهدوی‌کیا ناراحت کننده است/ در جام جهانی تاوان می‌دهیم

وی که مربیگری را در کشورهای اروپایی همچون هلند دنبال می‌کند، یادآور شد: باید ببینیم هدف مهدوی کیا در تیم امید چیست. اگر حضور در المپیک که هدف صحیحی هم هست برای او و تمام اعضا اهمیت دارد باید زمان داد. من قبول دارم عملکرد فنی تیم امید پر از نقد است و ایراد داشتیم اما نباید از مهدوی‌کیا و بازیکنان معجزه بخواهیم.

هاشمی مقدم گفت: باز هم تاکید می‌کنم باید قرار و مدار مهدوی کیا با فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک را بدانیم. متوجه این حجم از نگرانی نمی‌شوم. من هم دیدم خبری از پاس‌های سالم نبود اما احساس می‌کنم انتقادات شخصی شده است و این ناراحت کننده و زشت است.

او در ادامه با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی برای تیم ملی فوتبال ایران انتقاد کرد. مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش با اشاره به انجام تنها یک بازی با الجزایر در برهه زمانی فعلی تصریح کرد: نمی‌دانم باید برای این موضوع خوشحال باشم یا ناراحت. شما برای جشن تولد فرزند خردسال خود یک‌ماه برنامه‌ریزی می‌کنید آن‌وقت آقایان به تیم ملی مملکت هیچ توجهی نمی‌کنند. آقایان می‌خواهند در دقیقه نود بهترین بازی‌ها را انتخاب کنند که امکان پذیر نیست.

هاشمی مقدم خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بازی با الجزایر خیلی بهتر از کانادا خواهد بود. مسیر طولانی سفر به کانادا کمکی به ما نمی‌کرد. الجزایر تیم مهمی است و اگر با تیم اصلی‌اش بیاید می‌تواند به ما کمک کند. امیدوار هستم حتی با یک تیم معمولی هم شده بتوانیم باز هم بازی کنیم چون اردوی تیم ملی فقط تمرین شده است و این هیچ کمکی به رشد فردی و تیمی ما نخواهد کرد. اینگونه ادامه دهیم تاوان سختی در جام جهانی خواهیم داد.

تخریب مهدوی‌کیا ناراحت کننده است/ در جام جهانی تاوان می‌دهیم

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *