امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ترفند جدید در نقل و انتقالات فوتبالیست‌ها/ دست به دامان اقوام!

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس رسمی متعارف و قانونی نانوشته در فوتبال و همانند سالهای گذشته، در حالی که هنوز فصلی که در آن هستیم به اتمام نرسیده، بازار نقل و انتقالات فصل آینده به صورت غیر رسمی آغاز به کار کرده است و بسیاری از بازیکنان از طریق واسطه‌های رسمی و غیر رسمی باب مذاکرات را با تیم‌های مختلف باز و برعکس آن هم اتفاق افتاده و می‌افتد.

اگر در گذشته واسطه‌های رسمی و غیر رسمی تنها ابزار نقل و انتقالات بودند، در سالهای اخیر فضای مجازی و در راس آن پلتفرم اینستاگرام به ابزاری مهم در بازار نقل و انتقالات تبدیل شده است. به جز صفحاتی که در قالب خبری-تحلیلی فعالیت می‌کنند، کم نیستند تعداد صفحات هواداری که مجموعه این صفحات هم در سالهای اخیر به مقوله نقل و انتقالات ورود کرده‌اند و چه بسا بسیاری از آنها به صورت غیر مستقیم توسط همان واسطه‌های رسمی و غیر رسمی اخبار مربوط به نقل و انتقالات را درج می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که از طریق شبکه‌های مجازی و فضای اینستاگرام در نقل و انتقالات نقش پیدا می‌کند، صفحات منتسب به اقوام بازیکنان است که بعضاً با انتشار محتواهایی ذهن مخاطب را به سمت و سوی نزدیک شدن بازیکن مورد نظرشان به یک تیم خاص می‌کند.

وقتی همسران و یا مثلاً برادران فوتبالیست‌ها با انتشار پیام‌هایی تصویر بلیط هواپیما یا به خصوص قلب‌های رنگی و به ویژه قلب‌های آبی و قرمز منتشر می‌کنند، به صورت غیر مستقیم آدرس نقل و انتقالاتی فوتبالیست نزدیک به خودشان را می‌دهند، برای مخاطب عام این مفهوم تداعی می‌شود که آن فوتبالیست مذاکرات مهمی را با تیم مورد نظر انجام داده و حتی کار به نوعی تمام شده است.

قلب‌های قرمز و آبی با تعداد خاص این روزها در استوری های همسران، برادران و بعضاً فرزندان فوتبالیست‌ها به کرات دیده می‌شود و همین قلب‌ها نقش مهم و تعیین کننده‌ای در می‌تواند در بازار نقل و انتقالات داشته باشد.

اگر این روزها سری به فضای مجازی بزنید و مشتری صفحات هواداری یا خبری – تحلیلی باشید، حتماً با استوری های معنا دار اقوام برخی از فوتبالیست‌ها را با قلب‌های رنگی یا ایموجی‌هایی که المانی از پرواز، تغییر شهر و تغییر رنگ دارند مواجه شده‌اید.

استوری هایی که نقش خود را خواسته یا ناخواسته در فضای نقل و انتقالات و ارقامی که برای آن جابجا می‌شود تاثیرگذار خواهد بود. شاید این نقل و انتقالات فقط در فضای مجازی انجام شود و هیچ وقت جنبه عملی در فضای حقیقی به خود نگیرد، اما قطعا این رفتارها در مبالغی که باید برای جذب این بازیکنان هزینه شود، تاثیر گذار خواهد بود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *