امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

توافق‎‌های خوبی در حوزه دریایی و بندری با عمانی‌ها در دستور کار است

به گزارش ایرنا، حسن بیک محمدلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: در مجموع دولت پیگیر موضوع است و نگاه دولت به این مسایل، نگاهی راهبردی است.

وی بیان کرد: نگاه دولت توجه ویژه به دریا و انتفاع استان‌های ساحلی از ظرفیت‌های دریایی کشور است تا سهم اقتصاد ساحلی از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند و در طول دولت سیزدهم اهداف خوبی محقق شود.

بیک محمدلو اظهار کرد: این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و از آن به عنوان ظرفیت مادی استفاده نشده سواحل طولانی کشور یاد کردند.

وی گفت: یکی از تاکیدهای دولت، ارتباط با همسایگان است و در ماه های بعد از استقرار دولت، حجم سفرهای زیادی به کشورهای همسایه انجام شده که نشان دهنده توجه ویژه به کشورهای همسایه و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

بیک محمدلو ادامه داد: موضوع جام جهانی قطر را پیش رو داریم که با پذیرش مسافر ترافیک بار در بنادر ایجاد می شود که سود اقتصادی مردم و اشتغال را به دنبال خواهد شد.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت های دریایی کشور است که در سند تحول دولت مردمی و تاکید رئیس جمهور به استان های ساحلی مورد توجه و قابل مشاهده است.

بیک محمدلو ادامه داد: در سازمان بنادر به عنوان مرجعیت حاکمیت دریایی و بندری کشور تکالیفی وجود دارد که در راستای سیاست‌های دولت پیگیری می‎‌شوند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در سازمان برای تسهیل عبور و مرور کالا و مسافر در بنادری که تجاری نبوده ولی باید توجه ویژه به مشکلات مردم آنها شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: برای استان بوشهر با تمرکز بیشتر بر بنادر گناوه، دیلم و ریگ تصمیم های خوبی برای لایروبی این بنادر پیش بینی شده و ساخت اسکله هایی برای بهبود شرایط اقتصادی ساحل نشینان در دستور کار است.

بیک محمدلو تصریح کرد: نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار در هیات عامل سازمان بنادر در انتظار تصویب است که بعد از تصویب، عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *