امروز: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

توحید بوالخیر به قعر جدول تکیه زد/پرسپولیس بنه گز به صدرنشینی ادامه داد

یاران سبز_ مرتضی خضری: هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر هم به پایان رسید. پرسپولیس بنه گز پیشتاز این مسابقات با کسب پیروزی سه بر صفر در مقابل سپاهان بوشهر به صدرنشینی خود ادامه داد. شاهین خورموج با شکست پرسپولیس نوین برازجان وضعیت را در انتهای جدول پیچیده کرد. این تیم دو بر یک در مقابل نماینده برازجان به پیروزی رسید. استقلال بنه گز در دیلم آغاز خوبی داشت و با دو گل هم پیش افتاد اما در همان نیمه نخست هر دو گل پاسخ گرفتند تا دیدار آبی های بنه گز و سرخ های دیلم با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به اتمام برسد. سیراف کنگان در این هفته میزبان توحید بوالخیر بود که با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید. این نتیجه سیراف را از منطقه خطر بیشتر دور کرد و توحید را در مرکز خطر قرار داد. شاهین بندر عامری هم برای عقب نماندن و حفظ موقعیت خود در این هفته تلاش زیادی انجام داد و سپاهان خورموج را دو بر یک مغلوب کرد تا همچنان امیدوار به کسب عنوان نخست لیگ باشد.

سپاهان بوشهر که در نیم فصل دوم نه گلی به ثمر رسانده و نه امتیازی به دست آورده است با دو شکست مشابه ۳ بر صفر در مقابل حریفان خود عقب گرد تندی داشت و فاصله خود را با قسمت بالای جدول افزایش داد. این تیم در بوشهر سه بر صفر مغلوب پرسپولیس بنه گز شد. در این دیدار خط هافبک پرسپولیس یکی از بهترین روزهای خود را سپری کرد. جنگندگی مهران پورمند و فضل اله حسین زاده در میانه میدان و حسن یزدان پناه روز سختی را برای سپاهان رقم زد. در نیمه نخست مصیب دشتی تنها گل بازی را به ثمر رساند و در نیمه دوم هم مصطفی انصاری و سروش چغادکی دو گل دیگر وارد دروازه حریف کردند تا دومین شکست سپاهان در دومین هفته از دور برگشت رقم بخورد.

پرسپولیس نوین برازجان هم با آغاز نیم فصل دوم دچار مشکل شده است. این تیم در این هفته ۲ بر ۱ مغلوب شاهین خورموج شد. این شکست جای شاهین و پرسپولیس را در جدول تغییر داد و حالا پرسپولیس در یک قدمی منطقه خطر قرار دارد. در این دیدار دو تیم یک نیمه را بدون گل سپری کردند اما در نیمه دوم بازی خوب محمد اندرزگو باعث شد تا پرسپولیس با فرار سعید حافظی راد به گل برسد. بعد از این گل نوبت به هنرنمایی امین اله کهن رسید که دو بار برای میزبان گلزنی کرد تا جای دو تیم در جدول عوض شود.

دیدار رفت استقلال بنه گز و پرسپولیس دیلم با حواشی زیادی همراه بود و انتظار می رفت در این بازی هم خشونت حرف اول را بزند اما آرامش در ورزشگاه شهید بهشتی دیلم باعث شد تا بازی خوبی انجام شود. استقلال در این بازی خیلی زود به گل رسید. اولین حمله آبی ها با ضربه سیدکاظم علاالدین اولین گل بازی را به همراه داشت و در ادامه شاگردان حیدری به گل دوم هم دست یافتند. مسعود شمسی زننده گل دوم استقلال بود. نیمه نخست این دیدار دو گل دیگر هم داشت که هر دو گل سهم پرسپولیس بود. ابتدا اشتباه خط دفاعی استقلال باعث شد تا میزبان به یک ضربه پنالتی دست یابد که این ضربه را محمد بوعلی به گل تبدیل کرد و دقایقی بعد فرار عیسی حجری و ضربه این بازیکن بازی را مساوی کرد. در نیمه دوم حملات دو تیم بدون نتیجه بود و این بازی با نتیجه ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

سیراف کنگان با شکست ۳ بر ۱ توحید بوالخیر این تیم را به قعر جدول فرستاد. توحید که به نظر می رسد امید چندانی برای ماندن در لیگ ندارد در نیمه دوم فشار زیادی بر روی دروازه سیراف وارد کرد تا جایی که به یک ضربه پنالتی هم دست یافت که محمد توکلی این فرصت را از دست داد البته توحید با گلی که میلاد دریانوردی به ثمر رساند بازی را مساوی کرد اما در دقایق پایانی عقیل ربیعی که در نیمه نخست هم یک گل به ثمر رسانده بود دو بار دیگر موفق به گلزنی شد تا سیراف این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

شاهین عامری که تا نیم فصل همه در تعقیبش بودند، حالا در تعقیب پرسپولیس بنه گز است. این تیم با شکست ۲ بر ۱ سپاهان خورموج به فاصله دو امتیازی پرسپولیس رسید. آغاز این بازی برای هر دو تیم گل به همراه داشت. هنوز دو تیم در حالا محک هم بودند که سجاد صفدرنیا دروازه میهمان را باز کرد اما شاهین هنوز در حال مزه کردن این گل بود که بهنام علی پور گل مساوی را برای سپاهان به ثمر رساند. بعد از این گل سپاهان بازی بسته ای را انجام داد ولی بازی خوب پرهام سلیمی باعث شد تا برتری با شاهین باشد و با ضربه عباس سلیمی به گل دوم و پیروزی بخش هم برسد.

خورموجی ها از قضاوت عبدالهی داور برازجانی ناراضی بودند.

بازی قرار بود بدون تماشاگر باشد اما تماشاگران زیادی بر روی دیوار ورزشگاه این بازی را تماشا کردند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *