امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

دومین نامه فیفا به ایران درباره شاهین بوشهر

گناوه آنلاین: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دومین نامه اش در خصوص یکی از طلبکاران شاهین برای فدراسیون ایران ارسال کرده و خواستار آن شده که نتیجه اجرای رای را تا ۱۰ می ۲۰۱۳ (کمتر از ۱۰ روز دیگر) به اطلاع آنها رسانده شود.
تاریخ نامه فیفا به فدراسیون ایران، ۲۳ آوریل ۲۰۱۳ (۳ اردیبهشت ماه ۹۲) می باشد که بار دیگر در خصوص رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر پرداخت حقوق مهران عالی پور اظهارنظر کرده و خواستار اجرای رای مربوطه تا ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) شده است.
عالی پور مدیر برنامه ۵ بازیکن سابق شاهین بوشهر در لیگ برتر (آل نعمه، احمدپوری، عمادرضا، عبدالله کرمی و محسن حمیدی) بوده که بابت خدمات انتقال این بازیکنان، خواستار دریافت ۶۹ میلیون تومان از این باشگاه بوشهر است. وی رای کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال ایران را نیز در دی ماه ۱۳۹۰ دریافت کرد.
به خاطر اجرا نشدن رای محکومیت باشگاه بوشهری، عالی پور موضوع را به فیفا گزارش کرد و آنها نیز در نامه ای به نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، خواستار توضیح وی شدند.
نبی نیز در پاسخ به فیفا، رای صادر درباره این طلبکار شاهین بوشهر و ایجنت رسمی فیفا را قطعی دانسته، اما اعلام کرده: «در آرای قطعی، فرد مدعی باید درخواست اجرای آن را دهد که در این خصوص هم پس از درخواست آقای عالی، رای اجرایی خواهد شد.»
دومین نامه فیفا به ایران درباره شاهین
حالا با گذشت ۵ ماه از آخرین نامه فیفا و پاسخ ایران، فیفا دومین نامه اش را در این خصوص به فدراسیون فوتبال ارسال کرده است.
در این نامه، فیفا اعلام کرده در جایگاهی نیست که رای صادره توسط کمیته انضباطی یکی از فدراسیون ها را به اجرا درآورد، اما از ایران درخواست می شود گام های مناسبی برای اجرای رای صادره توسط خودش بردارد و تا ۲۳ آوریل (۲۰ اردیبهشت) نیز در این خصوص به فیفا اطلاع دهد.
شاهین بوشهر اگرچه امسال از لیگ آزادگان نیز سقوط کرد، اما امیدوار است در جریان تصمیم گیری های فدراسیون برای ۱۸ تیمی ماندن لیگ برتر، تیم های سقوط کننده لیگ یک نیز کاهش یابد تا آنها در این رده باقی بمانند.
حالا در شرایط خاص و بی پولی مضاعف باشگاه بوشهری، اصرار فیفا درباره پرداخت طلب مدیر برنامه بازیکنان سابق شاهین هم پیش آمده است.
تصویر نامه دوم فیفا به ایران درباره شاهین بوشهر به همراه ترجمه آن، در ادامه منتشر شده است:

۲۳ آوریل ۲۰۳ / زوریخ (مقر فیفا)
آقای مهدی محمد نبی- قائم مقام فدراسیون فوتبال ایران
موضوع: اجرای رای اتخاذ شده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱ در خصوص پرونده آقای مهران عالی پور- ایجنت بازیکن ها- برعلیه باشگاه شاهین بوشهر که توسط کمیته استیناف آن فدراسیون در تاریخ ۲۰ می ۲۰۱۲ تایید شده است.
با اشاره به مسئله فوق و نامه دریافتی از آقای مهران عالی پور- ایجنت بازیکن ها- در خصوص تقاضای دوباره از کمیته انضباطی فیفا مبنی بر وساطت، ظاهرا باشگاه شاهین بوشهر از انجام تعهدات خود مبنی بر رای اتخاذ شده توسط فدراسیون فوتبال ایران  که توسط کمیته استیناف آن فدراسیون تایید شده اجتناب نموده است ، لذا در این خصوص علیرغم درخواست ایجنت بازیکن ها و نامه تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۱۲ فیفا، فدراسیون فوتبال ایران هنوز رای اتخاذ شده در مورد طرف های درگیر را به اجرا در نیاورده است.
در این خصوص دوباره به اطلاع آن فدراسیون می رسانیم که به عنوان یک قانون کلی،  کمیته انضباطی فیفا در جایگاهی قرار ندارد که اجرای رای اتخاذ شده توسط فدراسیون فوتبال ایران که در یک پروسه استیناف در درون یکی از اعضای عضو فیفا  (و بدون دخالت هیچ کدام از اعضای تصمیم گیرنده فیفا) اتفاق افتاده است را به اجرا درآورد.
به عبارت دیگر، فدراسیون فوتبال ایران عضو ذیصلاح برای اجرای رای اتخاذ شده در حیطه فدراسیون خود می باشد و کمیته انضباطی فیفا تنها به اجرای احکام اتخاذ شده توسط هر یک از اعضاء، کمیته ها و یا استیناف خود مبادرت می ورزد. لذا احتراما درخواست داریم که فدراسیون فوتبال ایران دوباره گام های مناسبی برداشته و رای متخذه خود را به اجرا درآورد و بر همین اساس نهایتا نتیجه را تا تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۳ به اطلاع فیفا برساند. فیفا وظایف فدراسیون فوتبال ایران را در تعهدات خود مبنی بر موارد آتی یادآور می شود و در صورت نیاز مستندات اجرای آن ها را خواستار خواهد شد.
منبع:سایت خلیج فارسترجمه: امید سعیدی- بوشهر

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *