امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

پیانو هم وارد خانه ها شد+تصویر

یاران سبز: دستانش روزی پارو را پارو می کرد و سینه دریا را می شکافت و روزی دیگر اسپک هایش امتیاز آور می شد اما حالا انگشتانش بر کلیدهای پیانو تلنگر می زند تا صدای دلنشین آن روح را آرام کند. میلاد پیلتن در عرصه ورزش با قایق و پارو تا تیم ملی هم رفت اما انگار دلش در گیر نتهای موسیقی بود و به همین دلیل هم از پارو و قایق دل کند. پیلتن از چهار سال پیش مسیر خود را به سوی موسیقی تغییر داد و با ورود به دانشگاه موسیقی شیراز فصل تازه ای را آغاز نمود. پیلتن زیر نظر علی آزاد و پدرام نحوی زاده آموزش پیانو را آغاز کرد و دوره تئوری و سلفژ یا همان نت خوانی و تقویت شنوایی و علم آهنگ سازی را هم در کنار گالینا یکی از مدرسین موسیقی دانشگاه روسیه و رادمان مدرس دانشگاه هنر تهران آموزش دید. پیلتن حالا به عنوان یک نوازنده پیانو با فرهنگ سرای گناوه همکاری دارد و در اولین گام خود به آموزش خردسالان پرداخته است.

سالن خلیج فارس در یکی از معدود شبهایی که نظم در آن بهتر از گذشته به چشم می خورد و البته نور در آن همچنان در فقر کامل بسر می برد شاهد هنرنمایی هنرمندان خردسالی بود که پیانو را به عنوان دستگاه موسیقی انتخاب کرده بودند.

در این اجرا ابتدا ویستا شمسی زاده آهنگ «خوشحال و شاد و خندانیم» را نواخت و مهسا فروردین هم با نواختن آهنگ «بازی گوش» گوشها را آماده هنرنمایی نونهالان و نوجوانان گناوه ای نمود . رایکا شمسی زاده  هم «خواب های طلایی» از جواد معرومی را اجرا کرد . شیوا مظفری به سراغ «بهار دلنشین» رفت و معصومه ژوبین هم «قوبانین آغ الماسی» را نواخت ، در ادامه این برنامه پارسا رستگار آهنگ «سلطان قلبها» را نواخت و زهرا ابراهیمی هم آهنگ «عزیز جون» و «الیس غنچه خندان» را نواخت؛ قطعه «غوغای ستارگان» هم توسط محمود دشتی اجرا شد . دشتی در اجرای دوم خود لاو ایستوری از ریچارد کلایدرمن را نواخت.

در قسمتی از برنامه خواهران ویستا و رایکا شمسی زاده گل گلدون را اجرا کردند. گل گلدون در ایران با صدای سیمین غانم مشهور شد.

 صدای ابراهیم حق پناه ، ویلون سل شهرام سلیمانی و پیانو میلاد پیلتن پایان بخش برنامه های این شب موسیقی بود. ابتدا آهنگ «زمستون» از محمد نوری اجرا شد و در پی آن آهنگ «مرسدس» از بابک بیات نواخته شد و آهنگ پایانی هم «بدآوردم »از مانی رهنما بود که به خوبی اجرا شد.

 پیانو.... پیانو.. پیانو شهرام-سلیمانی

پست های مرتبط

۰ نظر

  1. جمشید

    باسلام.استاد حق پناه هنوز گناوه تدریس میکنن؟من چجوری میتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم یا پیداشون کنم؟

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *