امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

فوتبال نونهالان دیلم تحت شعاع اعتراض و شب نامه

یاران سبز: فوتبال دیلم امسال آغاز پرماجرایی داشت. در مسابقات فوتبال نونهالان دیلم چهار تیم پویا ، شاهد ، شاهین و بهمن شرکت کردند اما هنوز ۲۴ ساعت از آغاز مسابقات فوتبال نونهالان دیلم نگذشته بود که با اعتراض فاضل محتجب مدیر پرسپولیس دیلم که موفق به شرکت در مسابقات نونهالان نشده بود چرخ فوتبال دیلم متوقف شد. گویا فاضل محتجب قبل از آغاز مسابقات فوتبال نونهالان دیلم به دلیل کوچ دسته جمعی بازیکنان نونهال خود به پویا که به صورت غیر قانونی انتقال یافته بودند نسبت به این انتقال اعتراض خود را به هیات فوتبال ارایه داده بود که بعد از بررسی های کمیته انضباطی هیات فوتبال دیلم رای به سود پرسپولیس صادر شد. این رای تمام معادلات را بهم زد و آغازی شد برای اعتراض ها و شب نامه های عباس پذیره مدیر پویا دیلم ، ولی اعتراض پذیره ره به جایی نبرد و حتی باعث شد تا این تیم از گردونه مسابقات کنار گذاشته شود. همین امر کشمکش های را بیشتر کرد تا جایی که پذیره برای رسیدن به حق خود راهی تهران شد.پذیره

عباس پذیره مدیر پویا دیلم در مورد رای صادره کمیته انضباطی هیات فوتبال دیلم و مسایل پیش آمده می گوید: باشگاه پویا نسبت به رای صادره اعتراض گذاشته است و بنابراین تا روشن شدن وضعیت پویا باید مسابقات متوقف شود که این امر صورت نگرفته است؛ یقین دارم با توجه به مستندات رای کمیته انضباطی هیات فوتبال دیلم غیر قانونی ست و حتی رای صادره چون دو امضا بیشتر ندارد نباید ابلاغ شود. پذیره رضایت نامه های صادره از جانب باشگاه پرسپولیس را قانونی می داند و گفت: طبق بند ۱۴ کمیته انضباطی وقتی تیمی در مسابقات شرکت نکرد بازیکنان آن رده آزاد می باشند و دیگر تیمها می توانند با بازیکنان قرارداد امضا کنند. پذیره اظهار داشت: وقتی  پرسپولیس در مراسم قرعه کشی شرکت نکرد و صورتجلسه توسط تیمها تنظیم و امضا شد و امکان حضور پرسپولیس و یا هر تیم دیگری به این رده وجود نداشت، چند ساعت قبل از پایان مهلت قراردادها با بازیکنانی که طبق قانون آزاد می شدند قرارداد امضا کردم  و حتی با آقای عبدی پور مسئول برگزاری مسابقات فوتبال استان هم هماهنگی کردم. پذیره در ادامه اظهار داشت: درخواست بازیکنان پرسپولیس برای آزاد شدن وجود دارد و طبق همین درخواست ما در صدد امضا قرارداد با بازیکنان بودیم.مدیر پویا در ادامه گفت:  کمیته انضباطی در حالی که مسابقات در حال انجام بود بار دیگر به پرسپولیس فرصت داد تا در مسابقات شرکت کند در حالی که در صورتجلسه تیمها در بند ۱۲ نوشته است؛ بعد از انجام قرعه کشی هیچ تیمی اضافه و یا جایگزین نخواهد شد و کمیته انضباطی این مورد را هم نادیده گرفت و آقای سجاد شیخی رئیس هیات فوتبال دیلم در این مورد اعمال نفوذ کرد. پذیره در پایان بیان داشت: سید سینا مهدوی هم به مدت سه سال از سال ۹۱ تا پایان فصل مسابقات فوتبال ۹۳ به عنوان نماینده تام الاختیار باشگاه پرسپولیس فعالیت داشته است و رضایت بازیکنان را صادر نموده است و اگر تیم پرسپولیس در سال ۹۳ نامه ای دال بر عدم صلاحیت سید سینا مهدوی صادر کرده است قانونن باید به ثبت هیات فوتبال رسیده باشد ولی این نامه هم موجود نمی باشد و این نشان از تخلف پرسپولیس و هیات فوتبال دیلم دارد.

محتجب

فاضل محتجب مدیر پرسپولیس دیلم ابتدا به مسئولیت سید سینا مهدوی در پرسپولیس دیلم اشاره کرد و گفت : باشگاه به آقای سید سینا مهدوی  اختیاراتی داده بود ولی حق صدور رضایت نامه را نداشت و حتی وقتی رضایت عباس دشمن زیاری ، سید مجتبی میرجهانمردی ، امیر حسین تنگسیری و امیر محمد زاهدی پور را در سال ۹۳ صادر کرد در حضور رئیس هیات فوتبال دیلم قول داد که رضایت نامه این بازیکنان را از پویا بگیرد که بعدها این قول خود را هم عملی نکرد و در ادامه با توجه به داشتن مهر بیش از ۳۰ رضایت بدون تاریخ و سفید امضا صادر کرد و در اختیار داشت که از جمله رضایت بازیکنان نونهالی مانند: محمود موسوی ، محمد علی نشان ، محمد خدری، سید علی رضا مساوات و علی رضا درویشی را صادر نموده بود که به همین دلیل هم باشگاه نامه ای به هیات فوتبال دیلم نوشت و خواستار برگشت بازیکنان خود بود و حضور خود در مسابقات را منوط به بازگشت بازیکنان خود می دانستیم و در واقع به دلیل نداشتن بازیکن نتوانسته بودیم در مسابقات شرکت کنیم و زمانی که رای صادر شد ما هم اعلام آمادگی کردیم. محتجب ادامه داد: بعد از صدور رضایت نامه ها و ایجاد مشکلات بود که باشگاه طی نامه ای تمامی رضایت نامه هایی که با امضای سید سینا مهدوی صادر شده بود را غیر قانونی دانست و این نامه را در اختیار هیات فوتبال قرار داده بود و بنابراین رضایت نامه بازیکنان غیر قانونی بود. محتجب در پاسخ به این سئوال که چرا در ابتدای فصل اعلام آمادگی برای حضور در مسابقات نونهالان دیلم نکردید، اظهار داشت: در ابتدای فصل به هیات فوتبال نامه نوشتیم که با توجه به غیر قانونی بودن نقل و انتقال بازیکنان نونهال این باشگاه، باشگاه در صورتی قادر به حضور در مسابقات است که بازیکنان این تیم برگشت داده شوند و در صورت برگشت آمادگی حضور در مسابقات را داریم که بالاخره وضعیت به شکلی شد که پاسخ ما در آخرین لحظات داده شد و هیات هم ۲۴ ساعت به تیم فرصت داد تا برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کند و باشگاه با اعلام آمادگی در مسابقات حضور پیدا کرد. باشگاه پرسپولیس نامه های متعددی به هیات فوتبال نوشته است و خواستار برخورد با خاطیان این ماجرا شده است.

سجاد-شیخی

هیات فوتبال دیلم هم از ترکش این بگو مگوها در امان نماند؛ سجاد شیخی رئیس هیات فوتبال دیلم هم در این باره بیان داشت: با توجه به شب نامه ها و تهمت ها این ماجرا از نظر اخلاقی به هیات فوتبال لطمه وارد کرد و هیات فوتبال در آینده پی گیر خواهد بود تا این چنین مواردی تکرار نشود.رئیس هیات فوتبال دیلم گفت: از طرفی پرداختن به درخواست باشگاه پرسپولیس برای بازگشت بازیکنانش لازم بود و از سویی هم چون تعداد مسابقات ما در طی سال زیاد است و تنها یک زمین چمن در اختیار داریم فشار تیمها هم برای آغاز مسابقات زیاد بود انجام به موقع مسابقات ضروری بود و به همین دلیل برنامه ریزی آغاز مسابقات را انجام دادیم و پرونده پرسپولیس را هم برای رسیدگی در جریان داشتیم که قبل از آغاز مسابقات رای صادر شد و بنابرین برای آمادگی پرسپولیس ۲۴ ساعت به این تیم فرصت دادیم که پرسپولیس هم اعلام آمادگی خود را به هیات فوتبال تحویل داد و برنامه مسابقات با شرکت ۵ تیم تنظیم شد اما آقای پذیره رای را نپذیرفت و به دلیل غیبت در دو بازی از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد.رئیس هیات فوتبال دیلم در ادامه اظهار داشت:گلایه من از آقای پذیره این است که چرا ایشان مدعی است قانون را می داند ولی بدون رای کمیته انضباطی اقدام به نوشتن قرارداد با بازیکنان پرسپولیس کرده است و حتی فرم ۵ و ۶ که فرم تعهد بازیکن آزاد و فرم عدم بازی در سال گذشته است را هم برای این بازیکنان تکمیل نموده است. شیخی در ادامه گفت: آقای پذیره شب نامه علیه هیات فوتبال دیلم در شهر پخش کرده است و با نادیده گرفتن روال اداری به صورت مستقیم با هیات فوتبال استان مکاتبه می نماید که همه این موارد خلاف قانون است و هیات فوتبال از حق خود دفاع خواهد کرد. ایشان مرتکب اشتباه شده اند و با این فرافکنی ها کار را مشکل تر کردند. شیخی همچنین گفت: من به عنوان نماینده تیمها باید از حق همه تیمها دفاع کنم؛ هیات فوتبال دارای کمیته های مختلفی ست که همگی جهت کمک به تیمها تشکیل شده اند اما آقای پذیره تمام این موارد را نادیده گرفته است . ایشان برای رسیدن به حق و حقوق خود باید مستندات خود را ارایه بدهند نه شب نامه پخش کنند ، کمیته انضباطی با توجه به توهینهای آقای پذیره با فوتبال قطع رابطه کرده و ایشان باید جوابگو باشد . سجاد شیخی در پایان گفت:  تا زمانی که اخلاق به فوتبال دیلم برنگشته است نباید انتظار موفقیت هم داشت.آقای پذیره بعد از اتمام این ماجراها باید پاسخگوی سوالات فراوانی باشد و باید پاسخگوی تخلفات خود باشد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *