امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اشتیاق در ساحل گناوه و فوتبال بندری

یاران سبز_ مرتضی خضری: در کنار ساحل گناوه ترافیکی از تیرک و توپ می‌بینید. این ترافیک با پا برهنه‌هایی که دریبل‌هایشان کشنده است و با خشم تکل می‌زنند و رجز می‌خوانند تکمیل می‌شود. این روزها خاص‌تر از همیشه مسابقات ورزشی نیز در کنار ساحل انجام می‌شود. مهدی حسنی و علی امیدی در ماه رمضان مسابقات فوتبالی را راه انداختند که شباهت زیادی به فوتبال چمنی دارد ولی با پای برهنه انجام می‌شود و در بین فوتبال دوستان گناوه‌ای محبوبیت خاصی دارد. این مسابقات به یاد محمود حیات‌داوودی، ناصر ابراهیمی، مرتضی خلیفه لیراوی، بیژن عیدی‌زاده، یعثوب مرادی و مجید ترسا انجام می‌شود. این نام‌ها دیگر نیستند ولی هر یک نقشی در رشد فوتبال گناوه داشتند.

در هشتمین دوره این مسابقات ۱۳ تیم در چهار گروه برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت می‌کنند. در گروه نخست بیاد بیژن، بتون، چک و جزیره حضور دارند و برای صعود رقابت می‌کنند. تیم محله بتون از مدعیان قهرمانی در این دوره است و امید زیادی به صعود دارد. هدایت این تیم را محمد حسین عباسی به‌عهده دارد. بیاد بیژن هم برای صعود نقشه دارد. علی امیدی سرمربی این تیم است. تعیین تکلیف چک به عهده مرتضی وزانی‌ست. حیدر فاریابی و جزیره ساحل نشین هستند اما در این گروه کار سختی در پیش دارند.

در گروه دوم شاهین سربست، سربست و یاران رقابت می‌کنند. شاهین سربست در این گروه مدعی‌ست و کمترین شانس را هم سربست دارد. مهدی پناهی تیم شاهین سربست را به یک مدعی تبدیل کرده است. موسی حبیبی که از داوری خسته به نظر می‌رسد با یاران به دنبال صعود است.در این گروه مالک خواجه‌گیری و سربست برای کسب تجربه تازه آمده‌اند.

گروه سوم را می‌توان سخت‌‍‌ترین گروه مسابقات دانست. تیم ملی و یامهدی دو مدعی عنوان دار این مسابقات برای صعود کیهان را در پیش رو دارند. یامهدی با علی حیدری و تیم ملی با محمد حیاتی عنوان دارهای این مسابقات هستند و در این دوره هم پر قدرت آمده‌اند . کیهان در این گروه بی‌شانس نیست ولی محسن مرادی باید ترفندهای زیادی به کار ببندد تا صعود کند.

در گروه چهارم پاسارگاد، فولاد و ارشاد رقابت می‌کنند. در این گروه سه تیم هم‌قواره به جنگ هم می‌روند و برای صعود کار سختی در پیش دارند. مهدی حسنی مسئول برگزاری مسابقات مسئولیت پاسارگاد را هم به عهده دارد. حسنی برای صعود باید تلاش زیادی انجام دهد. ارشاد هر وقت منسجم شود مدعی‌ست ولی کار انسجام این تیم سخت است. اگر محمد کرم‌پور این مهم را انجام دهد ارشاد مدعی می‌شود. در تیم فولاد هم موسی شیری حکومت می‌کند. شیری هم ناامید نیست.

علی امیدی و مهدی حسنی هر دو در این مسابقات تیم دارند. موضوعی که می‌تواند حسنی و امیدی را به چالش بکشد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *