امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

فوتوالی در ساحل گناوه جا باز کرد

یاران سبز- مرتضی خضری: ساحل گناوه جان می‌دهد برای قدم زدن، ماسه‌های نرم و شسته و رفته و آبی که سبز و آبی‌ست. در این ساحل از چشم چرانی دریا سیر نمی‌شوید. این روزها در ساحل فوتبال و والیبال به هم آمیخته‌اند و در حال معرفی فوتوالی هستند. فوتوالی را برزیلی‌های ساحل نشین ساخته‌اند. این رشته ورزشی عمر چندانی ندارد و ده سال پیش به وارد ایران شد. ایران دومین کشور آسیایی‌ست که این رشته را فعال کرده است. این رشته ورزشی در سال ۹۰ تحت عنوان انجمن فعالیت خود را آغاز کرد و اولین دوره مسابقات رسمی خود را در سال ۹۳ انجام داد.

در استان بوشهر پرویز عبدی‌پور یکی از فعالین فوتبال سرپرستی انجمن فوتوالی را به عهده گرفته است. با آغاز فعالیت این رشته ورزشی در استان بوشهر اولین دوره آن در بندرگناوه آغاز شد. رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه هم از فعالیت این رشته ورزشی استقبال کرد و برای آغاز این مسابقات همکاری خوبی انجام داد. استقبال بسیار خوب در همین ابتدای راه نشان داد ساحل گناوه می‌تواند نقش مهمی در گسترش و همگانی کردن این رشته ورزشی زیبا داشته باشد. در این دوره تیم‌های سردار، نصر بهمنیاری، قرمزپوشان، پاس، شهید منصوری، نوروزآباد، تام، پایگاه امام سجاد، سپیدرود، جهان‌تیزرو، سکان، جنابه، ساحل، پارسیان الف و ب و پرسپولیس محمدصالحی شرکت دارند.

این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی انجام می‌شود. قهرمان این مسابقات جهت حضور در مسابقات کشوری به انزلی خواهد رفت.

طی سالین گذشته مسابقات مختلفی تحت عنوان یاران سبز در گناوه برگزار شده است. مسابقات فوتوالی هم با همین نام برگزار می‌شود. این مسابقات یادواره خبرنگاری‌ست که در جایگاه یک منتقد منصف کمک فراوانی به رشد ورزش گناوه و استان بوشهر انجام داد. عبدالعزیز افتخاری خبرنگار کیهان ورزشی طی سال‌ها فعالیت در عرصه خبر ضعف‌های ورزش را در سطح استان دید و بسیاری از چاله‌های ورزش با چانه‌زنی‌های افتخاری پر شد. افتخاری متولد سال ۱۳۲۹ بود و در سال ۹۴ به دلیل عفونت ریوی مرگ را پذیرفت.

در روز اول دو تیم جوان تام(کاظم فیصلی، حمید رنجبر و علی‌اکبر پارسازاده) و نوروزآباد( محمدرضا پارسازاده، احسان اسلامی نژاد و محمد بویراحمدی) به دیدار هم رفتند که تام ۲ بر ۱ برنده این بازی شد. سردار( اصغر دهقان، مجید احمدی و جواد دانیال‌پور ) هم دو بر صفر نصر بهمنیاری(عباس عباسی، حسین حیاتی و محمد حیاتی) را برد. پارسیان که با دو تیم در مسابقات شرکت کرده است در همان بازی اول گروه به دیدار هم رفتند. پارسیان «الف» با(عادل دشتی، باقر ابراهیم زاده و علی دشتی) ۲ بر صفر پارسیان«ب»(سیداحمد موسوی، علی خرم‌آبادی و حسین حسینی) را شکست داد.

محمد امین صیادی یکی از بهترین‌های استان در فوتبال ساحلی و از بازیکنانی که به تیم ملی فوتبال ساحلی هم راه یافته است در برگزاری این مسابقات تلاش بدون وقفه‌ای انجام داد. در کنار صیادی بازیکنان جوان علاقمند به فوتبال ساحلی برای راه‌اندازی فوتوالی زحمان زیادی کشیدند. احسان اسلامی‌نژاد از ابتدا بود و محمدرضا پارسازاده هم به تیم همکار پیوست.

امید نیک‌نام، امیرارسلان خضری و عاشوری هم در بازی‌های روز اول به عنوان داور کنار همکاری کردند. علی‌رضا خدری و میلاد محمدی‌زاده هم مسئولیت ثبت امتیاز را به عهده داشتند.

محمدحسین خسروانی رئیس هیات والیبال گناوه تور والیبال را برای انجام مسابقات در اختیار برگزار کنندگان قرارداد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *