امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تجلیلی که با گلایه‌های بی‌پایان همراه شد

یاران سبز_ مرتضی خضری: مو سفیدکرده‌هایی که نام بازنشسته را با خود یدک می‌کشند روزگاری در سایه اندیشه روزگار می‌ساختند و حالا با روزگار می‌سازند. کانون بازنشستگان هنوز بازنشست نشده است و هر از گاهی پیام تقدیرش به دوستان موسفید می‌رسد. کانون بازنشستگان کشور در استان بوشهر امروز ۱۵ شهریور در سالن اداره بندر بوشهر از هفت بازنشسته نمونه استان بوشهر تجلیل کرد.

در این مراسم بازنشستگان از سراسر استان جمع شدند تا از سال‌ها تلاش عبدالحسین کنین در محور علوم آموزش و پرورش، ماشااله نهاری در راستای فعالیت‌های ورزشی، عبدالکرین نیسنی در محور ایثار، عبدالرسول میگلی‌نژاد در محور فعالیت‌های اجتماعی، محمدکاظم حق‌شناس در محور کارآفرینی و اشتغال و در بخش فرهنگ و هنر و ادبیات هم از غلامرضا کرمی و احمد آرام دو نویسنده استان تجلیل کنند.

این مراسم با خیرمقدم و خوش‌آمدگویی داریوش کشتکار مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگان کشوری در بوشهر آغاز شد. عالی بازدار رئیس مجموع  کانون‌های بازنشستگی استان بوشهر و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان بوشهر دومین سخنران این برنامه بود. بازدار با گلایه شدید از عدم حضور مسئولین در این مراسم و کم توجهی مسئولین استانی به مشکلات و درخواست‌های شورای کانون‌های بازنشستگی، گفت: وقتی نخواهیم کاری کنیم آسان‌ترین کار مدیریت است که فعلا مدیران ما انجام می‌دهند. بارها در مورد واگذاری زمین جهت ساخت خانه امید درخواست دادیم اما نه شهردار جوابی داد و نه شورا پاسخ‌گو بود. دولت و مجلس به بازنشسته نگاهی ابتدایی دارند و به همین دلیل جامعه هم از این رفتار تاسی گرفته است. وقتی در یک مراسم این‌چنینی از دیلم تا کنگان بازنشستگان حضور پیدا می‌کنند ولی مسئولین در شهر بوشهر غیبت دارند باید به نتیجه برسیم که این مسئولین خود را پاسخ‌گوی مشکلات این جمعیت نمی‌دانند.

خورشیدی معاون سیاسی امنیتی استانداری که با تاخیر فراوان به این جلسه آمد تکریم و احترام پیشکسوتان و بازنشستگان را ضروری دانست.

در پایان این مراسم از عبدالحسین کنین، ماشالاه نهاری، عبدالکرین نیسنی، عبدالرسول میگلی‌نژاد، محمدکاظم حق‌شناس، غلامرضا کرمی و احمد آرام تجلیل شد.

غلامرضا کرمی نویسنده گناوه‌ای و دارای آثار  «مجموعه شعر تا دریا»، «مجموعه شعر عاشقت که نبودم»، «برشانه‌های دریا»، «راهی به باغ ستاره‌ها»، «کریم خان زند و لیراوی‌ها»، «خاطراتی که با من راه می‌روند»، «معرفی شعر جنوب و علل نفوذ دوبیتی در جنوب ایران» در این مراسم ضمن قدرانی از تمامی کسانی که در اجرای این برنامه نقش داشتند شعری را تقدیم به عبدالحسین کنین معلم سال‌های دور خود کرد.

احمد آرام نویسنده مجموعه‌داستان «غریبه در بخار نمک»، مجموعه‌داستان‌های «آن‌ها چه کسانی بودند؟»، «مرده‌ای که حالش خوب است»، «همین حالا داشتم چیزی می‌گفتم»، «کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند» و «باغ استخوان‌های نمور» گلایه از بسته بودن راه انتقاد و آزادی بیان کرد و این مورد را دلیل عدم پیشرفت و رفتن به سوی کرامت انسانی دانست.

حق‌شناس به حمایت از بازدار خواستار همکاری شورا در واگذاری زمین جهت خانه امید شد.

عبدالرسوا میگلی‌نژاد از صاحبان رسانه‌ در بوشهر از غیبت مسولین گلایه داشت و تنها حضور خورشیدی را دلیلی دانست تا این موضوع را رسانه‌ای نکند.

ماشااله نهاری بازنشستگان را به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق کرد.

وقتی به کار دعوت شدم یک کاغذ به من تحویل دادند و کارم شروع شد. این تنها جمله عبدالکرین نیسنی صاحب اثر «باپیر» و نوشته‌های طنز بود.

عبدالحسین کنین با توجه به کمبود شدید وقت به تشکر از برگزارکنندگان اکتفا کرد.

دو گروه از بازنشستگان هم برنامه موسیقی اجرا کردند. گروه دف‌نوازان مولا و گروه سرود هم‌نوایان کانون بازنشستگان آموزش و پرورش در دو نوبت اجرا کردند.

اکبر نهاری از فرهنگیان بازنشسته مجری این برنامه بود.

اسکندر احمدی تنها رئیس اداره‌ی آموزش پرورشی بود که در این مراسم حضور داشت. نهاری مجری برنامه تقدیر و تشکر ویژه‌ای از احمدی کرد. کشتکار مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگان کشوری در بوشهر و بازدار رئیس شورای کانون‌های بازنشستگی هم از این مدیر قدرشناس تقدیر کردند. احمدی از جمله مدیران موفق آموزش و پرورش استان است که کارنامه بسیار خوبی در گناوه دارد. اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش گناوه هم در این مراسم حضور داشتند.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *