امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

قهرمانی اما و اگر دار پارسیان/صعود دریانوردان و پایان تلخ موج و موج‌سواران

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور به پایان رسید. با اتمام این رقابت‌ها شهرداری دشتی پارسیان عنوان قهرمانی را به دست آورد. دریانوردان بوشهر هم با قرار گرفتن در جای دوم راهی لیگ برتر شد. در این دوره تیم‌های شهرداری دشتی پارسیان، دریانوردان بوشهر، موج سواران ساحل چالوس، فرش حدادی اصفهان، موج گناوه و دهیاری صادق‌آباد حضور داشتند.

برادران حسین و عباس طبیب‌نژاد که یک بار با دریانوردان بر قله فوتبال ایران ایستاده بودند بار دیگر با دریانوردان راهی لیگ برتر شدند. حسین طبیب‌نژاد در بار نخست طی یک قرارداد عجیب دو دستی دریانوردان بوشهر را به پارس جنوبی جم تبدیل کرد و با بروز مشکلاتی از این تیم کنار گذاشته شد و به خانه برگشت. با خروج ناخواسته طبیب‌نژادها از لیگ برتر این دو برادر تشکیلات تازه‌ای را در ساحل بوشهر بنا گذاشتند و بار دیگر با نام دریانوردان راهی فوتبال ساحلی شدند. این‌ بار تکیه بر اندوخته خود کردند و بعد از یک غیبت سه ساله بار دیگر به لیگ برتر پا گذاشتند. در لیگ برتر فوتبال ساحلی فصل آینده، رقابت دریانوردان امروز و دیروز دیدنی خواهد بود.

در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی کشور دریانوردان با تکیه بر چند بازیکن جوان بوشهری راهی لیگ برتر شد. نماینده بوشهر در نیم فصل نخست شرایط خوبی را تجربه نکرد ولی به مرور از فوتبال با برنامه خود نتیجه گرفت و در جای دوم لیگ ایستاد.

پایان این لیگ برای موج گناوه بسیار تلخ رقم خورد. این تیم در آخرین بازی مغلوب فرش حدادی شد و با قرار گرفتن در جایگاه پنجم از لیگ دسته اول جدا شد. سقوط موج در حالی رقم خورد که اعتراض این تیم به یکی از بازیکنان شهرداری دشتی پارسیان شرایط قهرمانی را هم برای موج به وجود آورده بود اما استیناف رای کمیته انضباطی را رد کرد تا موج به زیرگروه سقوط کند. حیدر نیکونژاد هم مانند برادران طبیب‌نژاد سال‌های زیادی در لیگ برتر و دسته اول حضور داشته است. تنها امید موج گناوه برای ماندن در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی رسیدگی به اعتراض این تیم است.

موج‌سواران چالوس هم تجربه تلخی داشتند. این تیم در نیمه راه دچار مشکلات مالی شد اما با قدرت به مسابقات برگشت و تا دو هفته مانده به پایان لیگ صدرنشین بود. موج‌سواران در دو هفته پایانی در جنوب کشور مهمان بود. دو شکست متوالی در گناوه و بوشهر این تیم را به مکان سوم کشاند. سهند اسماعیلی سرمربی این تیم تلاش زیادی انجام داد تا موج‌سواران به لیگ برتر برسد ولی پاسخی از این تلاش نگرفت.

فاروق درویشان سرمربی شهرداری دشتی پارسیان با استفاده از هنر گلزنی یعقوب عبدی بهترین گلزن این رقابت‌ها توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. شهرداری دشتی پارسیان و دریانوردان بوشهر سال گذشته در زیرگروه حضور داشتند و در اولین تجربه حضور در دسته اول فوتبال ساحلی پا به لیگ برتر گذاشتند.

حجت بهارلویی و دهیاری صادق‌آباد در این مسابقات شرایط خوبی نداشتند و با قرار گرفتن در مکان آخر به زیرگروه سقوط کردند.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *