امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

احمدی به استعفا راضی می‌شود یا تن به استیضاح می‌دهد

یاران سبز- مرتضی خضری: در انتهای سال ۹۷ و در حالی که شهر گناوه در هم‌همه‌ی گنگ مدیریتی دست و پا می‌زد، شورای شهر گناوه به دنبال راهی برای استیضاح شهردار و انتخاب شهردار جدید بود. شورای شهر گناوه را می‌توان نمادی از چند پارچگی دانست. ماشااله احمدی شهردار گناوه که از همان ابتدا با چالش روبرو بود حالا در شرایط بحرانی قرار گرفته است. دو راه برای آینده این شورا و شهردار باقی‌ست. در راه اول احمدی می‌تواند دست به قلم شود و استعفای خود را بنویسد. این استعفا راه آسانی‌ست که احمدی را از مهلکه خطرناکی خارج می‌کند. برای احمدی راه دومی نیز وجود دارد. شهردار گناوه باید منتظر بماند تا خودکارهای هفت عضو شورا به پای برگ استیضاح برقصند.
احمدی یک بار این شرایط را در برازجان تجربه کرده است و در مقابل فشار اعضای شورای شهر برازجان استعفا داده است. آن استعفا باعث شد تا احمدی بتواند هم‌چنان با ردای یک مدیر دیده شود.
شورای چند پارچه گناوه هیچ تلاشی برای یک پارچگی ندارد. این نوع جبهه گرفتن فرصت را برای خیلی‌ها به وجود آورده است تا سعی کنند عنان شهرداری را در آینده نزدیک به دست بگیرند. خداکرم خدری عضو شورای دوم و سوم شهر گناوه با آغاز به کار شورای پنجم تلاش خود را برای نشستن بر کرسی شهردار آغاز کرد. خدری در مرحله اول ناکام بود ولی این روزها یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی احمدی‌ست. خداکرم خدری با چند جلسه، گروه دارای اکثریت شورا را با خود همراه کرده است. خدری در شورای دوم با سیدجواد موسوی، نادر پهلوان‌زاده، محمود صفایی، شیخ احمدپور، اسماعیل عباسی و حمداله غلامی هم‌کار بود. این شورا رویکرد عجیبی داشت و در اولین اقدام سیدباقر حسینی حقیقی را کنار گذاشت و آزاده را جایگزین وی کرد. عمر آزاده در شهرداری گناوه به نیم سال رسید و شورا در اقدامی پر سوال سیدجواد موسوی رئیس شورا را به عنوان شهردار انتخاب کرد. سیدجواد موسوی به عنوان شهردار گناوه آغازگر چالش‌های فراوانی در شهرداری گناوه شد.

حسن عرب‌زاده عضو شورای سوم شهر گناوه هم از افرادی‌ست که به شهرداری گناوه نزدیک شده است. مشاور اول شیخ خدری تعدادی از اعضای شورا را با خود همراه کرده است. خداکرم خدری و حسن عرب‌زاده هر دو عضو شورای سوم بودند. در این شورا استعفای ناگهانی محسن کبگانی جامعه خاموش آن روزها را بیدار کرد. کبگانی عضو موثر شورا بود و هنوز دلایل آن استعفا بیان نشده است.

چند گزینه دیگر هم در تفکرات شورا جا دارند. حسین حسن‌زاده را همین شورا کنار گذاشت ولی به نظر می‌رسد تعدادی از اعضای شورا به حسن‌زاده روی خوش نشان داده‌اند. محمدرضا عرب‌زاده شهردار کنونی بندر ریگ هم مورد توجه شورای شهر گناوه است. عرب‌زاده با شورای چهارم دست به یقه بود و کارش به استیضاح کشیده شد. نعمت‌اله احمدزاده هم نامش شنیده می‌شود. احمدزاده مدیریت برق گناوه را به عهده داشت. علی بیروتی در نیمه دوم سال ۹۰ شهردار گناوه شد و تا نیمه‌های سال ۹۱ هم شهردار بود. نام بیروتی هم در لیست شورای شهر گناوه برای شهردار شدن دیده می‌شود. سیدجواد حسینی‌حقیقی در سال ۸۶ تا معاونت عمرانی شهرداری گناوه پیش رفت و حالا نامش برای شهردار شدن شنیده می‌شود.
یک نکته، نگاهی به راه انحرافی

  این روز‌ها چند نام برای شهردار شدن بیش از دیگران مطرح است ولی پیشینه شوراها نشان از گزینه‌ در سایه هم دارد. آیا این‌بار هم شورای شهر گناوه گزینه در سایه خود را رو خواهد کرد؟

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *