امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

شور و شادی در کنار ساحل بندر ریگ

یاران سبز_ مرتضی خضری: بندر ریگ هنوز تا قرار گرفتن در مسیر راه اصلی فاصله دارد. فاصله اندکی که می‌شود با برنامه‌ریزی و ابتکار آن را از بین برد. شهر تاریخی بندر ریگ در ۱۲ کیلومتری گناوه قرار گرفته است اما نبود جاده بین این دو شهر فاصله را به بیش از دو برابر افزایش داده است. بندر ریگ دارای چندین مکان گردشگری‌ست. شهر کوچک جنوبی در کنار خود جزیره میرمهنا و جزایر جنوبی و شمالی را دارد. جزیره میرمهنا برای تبدیل شدن به آرمانی‌ترین فضای گردشگری تنها به یک نگاه کارشناسی نیاز دارد.

پارک حاله یک راه دسترسی دارد. این پارک جزیره‌ایست که با بازوی غربی خور بندر ریگ مورد دسترسی قرار گرفته است. این پارک هم از نگاه مسئولین دور مانده است. سینه سور از دیگر نقاط گردشگری بندر ریگ است. قایق تنها وسیله دسترسی به سینه سور است. اگر مسئولین به فکر گردشگری دریایی هستند، که نیستند این مکان دارای بهترین شرایط است.

در ساحل بندر ریگ شورا و شهرداری این شهر با مدیریت مهدی تنگستانی هنرمند بندرریگی شب‌های زیبایی را برای مسافران به وجود آورده‌اند. جشن بزرگ نوروز یکی از برنامه‌های شورا و شهرداری بندر ریگ است. حضور هنرمندان مطرح کشور و استان و موسیقی‌های محلی همه را به ساحل کشیده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *