امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدافعان سلامت بهداشت و درمان در گناوه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار گناوه روز جمعه در این آیین گفت: پاندمی کرونا چیزی شبیه روز محشر بود که پدر از فرزند خود فراری بود و همه از یکدیگر دوری می جستند اما کادر بهداشت و درمان با جانفشانی و از خودگذشتگی به مراقبت و  پرستاری از مبتلایان این بیماری  پرداختند.

محمدتقی صفری افزود: همان طور که در روزهای جنگ تحمیلی ،اکثریت کشورهای دنیا در کنار رژیم بعثی عراق به کشور ما تجاوز کرده بودند، مردم غیور و نستوه ایران بدون هیچ پشتوانه و با دست خالی نگذاشتند وجبی از خاک میهن از دست برود، مدافعان  سلامت نیز همانگونه و ایثارگرانه به مقابله با جنگ ویروسی ناشناخته رفتند.

وی گفت:  رشادت این عزیزان در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا در حافظه تاریخی این کشور ثبت شده است.

صفری افزود:  خوشبختانه با واکسیناسیون گسترده در سطح کشور شاهد آرامش نسبی و کاهش چشمگیر موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا هستیم.

فرماندار گناوه بیان داشت: انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای به مردم در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه بهداشت و درمان ارایه کرده است که در شهرستان گناوه نیز بهره مند و از  امکانات درمانی نسبتا مطلوبی برخوردار هستیم.

وی افزود: مردم این شهرستان ، شایسته بهترین امکانات و رفاه بیشتر از جمله در بخش بهداشت و درمان هستند  و  تلاشمان را در این زمینه بکار خواهیم برد.

                                                                                   مدافعان سلامت بهداشت و درمان در گناوه تجلیل شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بی شک سلامت کارکنان، پویایی و بالندگی سازمان را در پی دارد و  اگر بخواهیم به هدف خود که همانا تعالی سلامت و بهداشت یکایک مردم شهرمان است برسیم در وهله اول باید مراقب سلامت کارکنان خودمان باشیم.

دکتر عصمت حیدری اظهار داشت: روزهای اول پاندمی کرونا به دلیل عدم آگاهی عمومی خانواده ها تمایلی به مراقبت از بیماران خود نداشتند و حتی برای انتقال بیمار خود به بیمارستان از وسایل شخصی خود استفاده نمی کردند، اما  در این شرایط همکاران ما با حداقل تجهیزات به مراقبت و پرستاری از این بیماران پرداختند و حتی در امر تدفین متوفیان همکاران بهداشت محیط همکاری کردند در حالی که خانواده ها تمایلی به این کار نداشتند.

وی بیان کرد:  اوایل آغاز واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ ، چهار  سالن واکسیناسیون فعال شد که  نیاز به تامین نیرو و پشتیبانی داشتند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه  از همراهی و مساعدت امامان جمعه گناوه و ریگ و خیران در امر مبارزه با کرونا قدردانی گفت: بخش عمده ای از تجهیزات سالن‌های واکسیناسیون توسط خیران و مردم تامین شد اما پشتیانی و راه اندازی سالن‌ها  توسط کارکنان  بهداشت و درمان شهرستان انجام گرفت.

وی با تقدیر از کلیه نهادها و ارگان‌هایی که در همه گیری کووید۱۹ ، مدافعان  سلامت را همراهی کردند، افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد مردم گناوه  در برابر بیماری منحوس کووید ۱۹  واکسینه شده اند و اکنون شاهد آرامش نسبی بعد از آن دوران سخت در شهرستان هستیم.

در این همایش از کارکنان بهداشت و درمان و بیمارستان های گناوه در زمان همه گیری کرونا تقدیر و همزمان جشنواره غذای سالم برای عموم برگزار شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *