امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

خبرهای کوتاه استان بوشهر

فرماندار دشتستان: توسعه  شهرستان باید مهمترین دغدغه اصحاب رسانه‌ باشد

به گزارش ایرنا،  احمد بنافی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه دشتستان افزود: مهمترین تکلیف رسانه ها علاوه بر نقد، روشنگری و تبیین مسائل جامعه است.
وی یادآور شد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی از راه‌های توسعه وحل بسیاری از مشکلات است.
بنافی، به چالش بیولوژیک کرونا اشاره کرد و گفت: اگر رسانه ها برای آگاه کردن جامعه و اطلاع رسانی ورود نمی‌کردند فاجعه بسیار وحشتناک بیشتری رخ می داد و به آرامش نسبی کنونی نمی‌رسیدیم.
فرماندار دشتستان اضافه کرد: در زمان حاضر کمبود آب مهمترین مشکل این شهرستان است که آگاه کردن مردم در زمینه  وضعیت منابع آبی و مسئولیت آنها در قبال این مشکل، در کنار تلاش‌های مسئولین نتیجه بخش خواهد بود.
بنافی بیان کرد: تعامل با رسانه و فضای باز نقد می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکلات مردم باشد که ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت رسانه های شهرستان در این امر مهم  کمک بگیریم.
وی اضافه کرد: برایکاستن دغدغه های اصحاب رسانه تلاش خواهیم کرد.

۳۸۰۰ سالمند نیازمند استان بوشهر بسته پوشش سلامت دریافت می‌کنند

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر از سالمندان نیازمند این استان از سوی معاونت بهداشتی این دانشگاه شناسایی شده اند که بسته پوشش سلامت دریافت می‌کنند. .

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز سه شنبه به نقل از عیسی صفوی در شورای پیام گزاران سلامت استان بوشهر افزود: مطابق سند سالمندی کشور باید در گام اول سالمندان نیازمند و دارای ریسک خطر آسیب به سلامت شناسایی شده و پوشش لازم داده شوند.

وی اضافه کرد:  این شمار سالمند نیازمند، با معرفی سازمان‌ها افزایش می یابد.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: براساس این سند همه سازمان‌های همکار باید لیست خدماتی را که می‌توانند به سالمندان نیازمند ارائه دهند، اعلام

۱۷ زندانی جرایم غیر عمد دشتی سال گذشته آزاد شدند

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: با کمک خیران و انجمن حمایت از زندانیان ۱۷ محکوم جرایم غیر عمد در این شهرستان از حبس آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بحرانی روز سه شنبه در نشست انجمن حمایت از زندانیان دشتی افزود: باید از همه ظرفیت های این شهرستان برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد و بازگشت آنان به کانون گرم خانوده ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: در دوران سخت اقتصادی همه مسئولان و تشکل های مردمی در این شهرستان در کنار انجمن حمایت از زندانیان هستند.

بحرانی ادامه داد: در  سال گذشته ۱۷ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین و انجمن حمایت زندانیان دشتی و تامین ۲ میلیارد ریال دیه و جرایم آنان  در این شهرستان آزاد شدند.

فرماندار دشتی به مشکل اشتغال زندانیان پس از آزادی اشاره کرد و  اظهار داشت : در این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خانگی و طرح‌های خدماتی و توزیعی برای اشتغال وجود دارد و دولت نیز با تامین تسهیلات کم بهره و زمین و سایر خدمات حمایتی لازم برای اشتغال زندانیان آزاد شده  انجام می‌دهد.

بحرانی تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما مسئولان است تا می توانیم از تعداد زندانیان کم کنیم و با ایجاد  فرصت‌های شغلی برای اشتغال پایدار زندانیانی که دوران محکومیت خود را گذرانده اند، استفاده کنیم.

فرماندار دشتی از تلاش های مستمر انجمن حمایت از زندانیان دشتی برای جلب کمک های مردمی و خیران برای آزاد سازی زندانیان و ایجاد فرصت های شغلی برای آنان قدردانی کرد و افزود:  همه مسئولان با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان در کنار انجمن حمایت از زندانیان  قرار داریم و سعی خواهد شد در اسرع وقت تجهیزات مورد نیاز انجمن تامین شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *