امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار: برنامه‌های حوزه آب تنگستان باید اولویت‌بندی شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد لطفی یکشنبه شب در نشست با مدیرعامل آبفای استان بوشهر با تقدیر از اقدام‌های اساسی و مهم این شرکت در تنگستان اظهار کرد: یکی از مسائلی که می‌توان با برنامه‌ریزی میان‌مدت و در ظرف دو سال، مشکل آن را برطرف کرد ترمیم شبکه انتقال فرسوده در شهرستان است.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه نوسازی فرمانداری از منابع شهرستانی، نماینده شهرستان از محل اعتبارات ملی و بخش دیگری از اعتبارات لازم نیز توسط آبفا تامین شود تا پروژه رفع فرسودگی خطوط انتقال نهایی شود.

لطفی ادامه داد: مجموعه آبفای شهرستان یکی از دستگاه‌های تلاشگری‌ست که شب و روز نمیشناسد و همواره در حال کار و رفع مشکلات آبی مردم شهرستان است.

وی یادآور شد: در حوزه آب، حتی برخی از مسال جزئی و کوچک باعث نارضایتی مردم می‌شود که با این شرایط مجموعه آبفا نباید از کارهای جزئی غافل شود.

لطفی اضافه کرد: بعنوان مثال برخی روستاها فقدان کاربر آب داشته که همین موضوع کوچک باعث بروز مشکلاتی در سطح روستاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان هدر رفت و تعداد دفعات قطعی‌ آب در تنگستان بالاست، عنوان کرد: روستاهای شهرستان نباید با تعمیرات و حفاری دچار قطعی آب شوند چون این مهم منجر به نارضایتی است.

لطفی افزود: مجموعه آبفای شهرستان برای رفع مشکلات آنی و لحظه‌ای در حوزه آب، با کمبود امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری روبروست.

وی تاکید کرد: با وجود همه اقدام‌های مهمی که در گذشته و همین چندماهه شروع دولت جدید در حوزه آب در تنگستان انجام شده، اما همچنان یک سری مشکلات عمده در شهرستان وجود دارد که باید مدیریت شوند.

فرماندار گفت: حوزه آب در بخش دلوار با کمبود نیروی انسانی مواجه است که این کمبودمشکلاتی را در خصوص آب منطقه ایجاد و باعث نارضایتی مردم بخش شده است.

مدیرعامل آبفای استان بوشهر نیز گفت: با انجام یک سری هزینه‌ها و اجرای پروژه‌ها، شرایط آبی تنگستان نسبت به دو سه سال گذشته که در بحران بسر می‌برد، خیلی بهتر شده و از وضعیت بحران خارج شده است.

ابوالحسن عالی افزود: یکی از اقدامات فوری در حوزه آب در تنگستان که باید به بهره‌برداری و هفته دولت برسد، اتمام پروژه احداث مخزن دلوار است که حدود ده سال از شروع ساخت آن می‌گذرد و اکنون با تخصیص ۱۰ میلیارد اعتبار به این پروژه، این مخزن به اتمام خواهد رسید و شهر دلوار و برخی روستاهای بخش از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: پروژه نوسازی خط انتقال رستمی تا بنجو حدود ۱۳ کیلومتر و با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

عالی بیان کرد: خط انتقال آب سه روستا در بخش مرکزی تنگستان نیز که وضعیت بدتری نسبت به دیگر روستاها دارند، نوسازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه خط انتقال از انشعاب چاه‌کوتاه به سمل ها و گلنگون، که یکی دیگر از مشکلات عمده آب در بخش مرکزی بود، حدود سه ماه دیگر و با اعتیار ۱۵ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *