امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور:دانشگاه‌ها باید در برنامه‌های سند تحول دولت، پیشگام باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدحسینی شامگاه جمعه در نشست با استادان و مسئولان دانشگاه های استان بوشهر افزود: امام راحل توانست با کشیدن مردم به صحنه، کشور را متحول کند و امروز حضور جوانان در عرصه و شور و شوق آنها با سرود حماسی سلام فرمانده ثابت کرد جوانان امروز نیز مانند پدران خود پای این انقلاب ایستاده اند.

وی بیان کرد: امام راحل از ویژگی‌های مختلف در جنبه‌های مختلف سیاسی، فقهی، عرفانی، فلسفی، انقلابی، مجاهدت و شجاعت برخوردار بود.

حسینی یادآورشد: امام خمینی (ره) در ۲۷ سالگی درس های علمی از جمله فلسفه، فقه و اصول تدریس می‌کردند و در این راستا کتاب‌های مختلفی منتشر کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل در سال ۱۳۲۳ موضوع حکومت اسلامی را مطرح کردند، گفت: باید شخصیت امام راحل از جهات گوناگون به جامعه به ویژه دانشجویان معرفی شود که در این راستا استادان دانشگاه‌ها نقش مهمی دارند.

حسینی افزود: امام راحل در تقوا، عرفان، معرفت، اخلاق و دیگر موضوع‌های فلسفی و علمی از جایگاه بالایی برخوردار بودند و باید ویژگی‌های امام راحل به نسل جوان از جمله دانشجویان منتقل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مراکز آموزش عالی پشتوانه فکری دولت است و دانشگاه ها در جامعه نقش مهم و اساسی در پیشرفت و توسعه ایفا می‌کنند.

وی یادآورشد: اجلاس هفتم کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تهران هفته آینده با شعار تحول، تبیین، تولید و دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *