امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

همایش اتحاد مساجد در دشتستان برگزار شد

به گزارش ایرنا، امام جمعه برازجان در این همایش اظهار داشت: در راستای ایجاد وحدت رویه در میان مساجد حرکت اتحاد مساجد شهر برازجان شکل گرفته است و مسجد در تراز انقلاب به عنوان محور همه فعالیت ها فرهنگی مذهبی و مشاوره ای در محله مورد نظر است.
حجت الاسلام حسن مصلح افزود: دراین نشست موضوع اعتبارات مسجد که یکی از مسائل جدی مساجد شهرستان دشتستان مطرح شد زیرا مدت زیادی است اعتباری به این مراکز تخصیص نگرفته است  است و دولت باید کمک کند و انتظار می رود که هیات امنای مساجد نیز با جذب خیران گام های موثری در رونق و عمران و آبادی آنها بردارند.
وی بیان کرد: انتظار است مثل همیشه که مردم و خیران درامور مساجد کمک و همت داشتند در فعالیا و پویا کردن مسجد محله خود نیز فعالیت داشته باشند.
امام جمعه برازجان همچنین به حضور خوب و فعال بانوان با توجه به جمعیت بالای آنها در مساجد اشاره کرد و بر عضویت پذیرفتن بانوان در هیات های مساجدتاکید کرد و گفت: با این امر زمینه حضور بیشتر بانوان و نقش بهتر آنها در اجرای برنامه ها و امور مساجد فراهم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان نیز به مهمترین وظایف هیات امنا مساجد اشاره کرد و مدیریت، عمران و آبادانی، جذب جوانان و خیرین و پیگری مسائل مختلف مسجد را از وظایف مهم هیات امنا خواند. 
عادل آموزگار با اشاره به وجود ۵۰۰ مسجد و حسینیه در شهرستان دشتستان بیان کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان برای نوسازی و عمران و آبادی مساجد شهرستان  تخصیص یافته است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *