امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاسداشت دعایی در کلاب هاوس خبر آنلاین / ناطق نوری : دعایی در جناح و گروه نمی گنجید

پیام صوتی ناطق نوری :

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الذین آمنوا و عملواالصالحات و سیجعل لهم رحمان ودا

ارتحال غمبار دوست عزیز و مبارز خستگی ناپذیر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای دعایی را به خانواده محترم، همرزمان دوران سمتشاهی، اصحاب رسانه و اهل فرهنگ تسلیت می گویم.

از این که به علت سفر توفیق شرکت در مراسم تشییع این روحانی وارسته و شایسته را نداشتم متاسفم. قطعا در این فرصت کوتاه نمی توان نسبت به او حق مطلب را ادا کرد. کاش شرایط جسمی به من اجازه می داد تا دین خود را در یک سخنرانی به این دوست بزرگوار ادا می کردم. انصافا آقای دعایی نمونه یک انسان خودساخته، مسلمان به معنای واقعی کلمه و شیعه به تمام معنا بود که امام صادق علیه السلام فرمودند شیعتنا اهل الهدی و اهل التقی و اهل الخیر و اهل الورع و اهل الفتح و الظفر.

بدون مبالغه او مصداق کامل این فرمایش بوده است. آری، او یک روحانی متواضع، خوش اخلاق، ساده زیست، خوشبین به انسانها، رئوف و مهربان بود.

او گرچه دارای اندیشه و بینش خاص بود و نسبت به مسایل سیاسی، فرهنگی، سیاست خارجی و داخلی نظر خود را داشت، لکن آنقدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی گنجید. در پایان گفتارم را با جمله ای که در قالب شوخی به او می گفتم به پایان می برم.

به آن مرحوم می گفتم آقای دعایی اگر روز قیامت شما و مرحوم آیت الله انواری را مامور بهشت و جهنم انسانها کنند، به خاطر خوش نفسی و نگاه مهربانانه تان به انسانها هیچکس را به جهنم نمی فرستید. خداوند روحش را شاد و با اجداد طاهرینش محشور گرداند.

۲۱۲۱

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *