امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

امامان جمعه شهرهای بوشهر نسبت به توطئه‌های دشمن هشداردادند

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وحدت و معنویت ۲ عامل اساسی برای رسیدن به عزت اسلامی و اقتدار دینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: امروز دشمن با توطئه های مختلف در صدد از بین بردن این عزت و معنویت جهان اسلامی است.

وی تاکیدکرد: ضعیف شدن جهان غرب با روحیه استکباری خود در منظومه جهان اسلام نوید بخش نابودی جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل است.

صفایی یوشهری با اشاره به مشکل کمبود آب در استان بوشهر گفت: مسئولان در سال ۹۲ کار تنظیم سند آب این استان آغاز اما  به سرانجام نرسید و امروز مردم از کمبود آب آشامیدنی نگران و در عذاب هستند.

وی با تقدیر از مصوبه های هیات دولت در سفر استانی به استان بوشهر افزود: مصوبه های خوبی در سفر استانی دولت به استان بوشهر به تصویب رسید که باید روند اجرای این مصوبه ها با سرعت پیگیری شود.

امام جمعه بوشهر مساله راه آهن، آب و اشتغال جوانان را از مهمترین مصوبه های سفر هیات دولت به استان بوشهر بوده که باید پی‌گیری شوند.

وی تاکید کرد: مسئولان در بخش برطرف کردن مشکلات بهداشت و درمان استان تلاش قابل توجهی دارند اما همچنان نیازمند تامین اعتبار بخش دولتی، خصوصی و مشارکت خیران هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در استان گفت: مردم نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید کرد.

اهرم

امام جمعه اهرم در خطبه نماز جمعه این هفته نماز جمعه با اشاره به ادبیات کودک و نوجوان گفت: کودک و نوجوانِ عصر فضای مجازی، با بحران هویت مواجه است.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده افزود: سزاوار است فرزندان و امید های آینده این جامعه را با قصه ها، شعر و داستان‌های آموزنده آشنا شوند.

وی تاکید کرد:  نقش و مسئولیت معلمان و انجمن های شعر و داستان و ادبیات و  کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قبال کودکان و نوجوانان که سرمایه های طلایی این مملکت هستند، بسیار سنگین است.

پهلو زاده گفت: لازم است آموزه های انقلابی، دینی و انسانی را در قالب شعر و داستان و نمایش و در یک کلام در قالب هنر و ادبیات نهادینه سازی کرد.

برازجان

 امام جمعه برازجان گفت:مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگترین و ننگین ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان افزود:  بدپوششی، بیماری بدخیم جوامع بشری است و پشت سر موج بدحجابی، توطئه و دسیسه دشمن بخوبی دیده می شود.
وی افزود: استکبار هدف سومی هم دارد و آن تسلط بر جوامع اسلامی از طریق اشاعه فساد و فحشاء است.
مصلح ادامه داد: این شیوه برای غربی ها با توجه به تجربه تلخ تاریخ اندلس به شیوه اندلسی کردن جوامع مسلمانان مشهور شده است.
امام جمعه برازجان اظهارداشت: عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلامی است که اعمال و آدابی از جمله غسل، زیارت امام حسین (ع)، احیاء شب آن، دعای ندبه، شرکت در نماز عید قربان و قربانی کردن دارد.
وی ضمن تبریک روز شهرداری ها و دهیاری ها اضافه کرد: مشکل سگ های بلاصاحب، مساله آسفالت نشدن بسیاری از کوچه ها و معابر، ساماندهی جمعه بازار و مشکل بازار روز برازجان که همچنان نابسامان است و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند.

گناوه 

امام جمعه موقت گناوه گفت: همه آحاد جامعه در قبال امر به معروف و نهی از منکر مسئولیم و نباید از این فریضه دینی غافل بمانیم.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه های نمازجمعه گناوه افزود: اگر بخشی از اعتبارات را که برای برخی ورزش ها داده می شود به امر به معروف اختصاص دهیم ، جامعه از آسیب های اجتماعی محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، اظهار کرد: وضعیت عفاف و حجاب در بازار و ساحل این بندر نگران کننده است و همه در قبال چنین وضعیتی باید احساس مسئولیت و برخورد کنیم. 

بدری بیان کرد: بسیج آماده همکاری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از جمله برخورد با بدحجابی است و نیازمند و حمایت و پشتیبانی دارد.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفت: روز عرفه روز دعا و نیایش و روزی بزرگ است و دعای مخصوص این روز از سفارش های مهمی است که در منزل و شهر باید بخوانیم.

وی با تبریک عیدسعید قربان افزود: قربانی کردن گوسفند از اعمال مهم این روز است و کمیته امداد آماده همکاری در این زمینه است تا بین نیازمندان توزیع کند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *