امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

مراکز شهرستان‎‌های استان بوشهر از تسهیلات مرزنشینی برخوردار شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین درایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصادی چنانچه این مهم تحقق پیدا کند بسیار حائز اهمیت است که استاندار نیز پیگیری‎‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده است.

وی بیان کرد: جمعیت استان بوشهر اکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که از این میزان تنها ۴۹۳ هزار نفر از تسهیلات مرزنشینی برخوردار هستند.

درایی ادامه داد: روستاهای با فاصله بیش از ۳۰ کیلومتر از نقطه صفر مرزی مشمول تسهیلات مرزی نشدند که در این راستا نیز پیگیری‎ های خوبی در حال انجام است.

وی گفت: در کل کشور بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی با ۴۴ میلیون عضو و یک میلیون و ۸۰۰ هزار اشتغال فعال است.

درایی ادامه داد: در استان بوشهر نیز سه هزار و ۷۴۸ تعاونی فعال با ۷۷۰ هزار عضو و بیش از ۱۱۸ هزار شغال وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان خرد استان بوشهر از جمله مشاغل خانگی مانند صنایع دستی و فعالان بخش فرش، مکانی برای تولید و عرضه کالا ندارند که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازارچه‎‌ ای در دلوار با بیش از ۱۱۰ غرفه در دلوار تنگستان برای فعالان اقتصادی فاقد مکان تولید و عرضه کالا آماده خواهد شد.

درایی ادامه داد: بخش تعاون امسال چند راهبرد دارد که یکی از این راهبردها ترویج فرهنگ تعاون است که چنانچه این مهم از کودک‎ستان‌ها پایه‎ گذاری شود در آینده به هم افزایی و همکاری بهتر کلیه افراد کمک خواهد کرد.

وی افزود: توسعه مدیریت و توانمندسازی مدیران تعاونی و تحکیم تعاملات شبکه‌ای از دیگر راهبردهای اتاق تعاون استان بوشهر است که در این زمینه فعالان اقتصادی ترغیب به استفاده از تولیدات استان خواهد شد.

درایی اظهار کرد: بازاریابی و تقویت برند تعاونی‌ها و تقویت ارتباط با بخش‎ های مختلف اقتصادی از جمله سازمان صمت و اتاق بازرگانی از دیگر راهبردهای اتاق تعاون استان بوشهر برای سال جاری است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *