امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

نگاهی به لیگ برتر فوتبال ساحلی/ آیا ستاره‌های لیگ می‌توانند پایان غیبت در جام جهانی را امضا کنند؟

یاران سبز-مرتضی خضری: پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به نیمه راه رسید. نه هفته بازی نشان داد چه تیمی برای قهرمانی بسته شده است و چه تیمی با کابوس سقوط سر می‌کند.
▪️در بالای جدول گلساپوش با حاشیه‌ای امن ایستاده است. مهدی میرشمسی تیمی را بسته است که گزندی بر آن وارد نیست. اندیشه‌های میرشمسی برای کامل کردن یک تیم نیم بند کافی ست، اما مربی یزدی تیمی را در اختیار دارد که تمام فاکتورهای قهرمانی را حفظ است. گلساپوش را باید قهرمان بلامنازع فوتبال ساحلی در این فصل دانست. گلسا تمام بازی‌های خود را با سه امتیاز کامل برده است و با ۲۴ امتیاز در صدر جدول است. در این تیم مهدی شیرمحمدی، محمدعلی مختاری، محمد معصومی‌زاده، محمد مرادی و رضا امیری زاده اکثر هفته‌ها در بین بهترین‌ها بودند. پتانسیل بالای گلساپوش در تمام خطوط تیم رویایی را به وجود آورده است و بی‌دلیل نیست صدر جدول را بعد از هشت بازی با اختلاف ۹ امتیاز در اختیار دارد. در این تیم علی میرشکاری نتوانست مجوز بازی بگیرد اما ملی‌پوش بوشهری در اوج آمادگی ست. مجوز بازی میرشکاری برای نیم فصل دوم صادر شده است.
در گلساپوش هنوز هم هنر سیدمهدی میرجلیلی تاثیرگذار است. این تیم حمید بهزادپور را هم در درون دروازه دارد. بهزادپور از باتجربه‌های لیگ است.
▪️چادرملو اردکان دومین تیم در جدول رده‌بندی ست. شاگردان مسعود غلامی رقابت سخت و فشرده‌ای با صدرشیمی یزد و پارس جنوبی بوشهر داشتند و در هفته نهم به مکان دوم رسیدند. اسحاق مطهری نژاد سال گذشته با گلزنی‌های ممتد خود نگذاشت نماینده سمنان سقوط کند. مطهری نژاد در این فصل هم عملکرد خوبی داشته است و بهترین بازیکن چادر ملو بود. در چادرملو دو سنگربان هم تراز وجود دارد. حسن سهرابی و محمدامین دهقانی تکمیل‌ترین ترکیب درون دروازه را در بین تیم‌‌ها چادرملو دارد.
▪️صدرشیمی سومین تیم از استان یزد است که جایگاه سوم لیگ را در اختیار دارد. سه تیم یزدی فرصت حضور دیگر تیم‌ها را در بالای جدول نداده‌اند.
علی رحیمی سرمربی صدرشیمی تیم آماده‌ای دارد.

در این تیم محمدامین امیربیگی در درون دروازه ستاره بود. امیربیگی در طول نیم فصل افت نداشت و برگ برنده‌ رحیمی در نیم فصل نخست بود. در این تیم محمدعلی نظرزاده، محمدامین مختاری، حمیدرضا دهقانی و سیدعلی سیدی هم خوب عمل کردند.
▪️پارس جنوبی بوشهر از دوران بی‌رقیبی فاصله گرفته است. این تیم هر سال با اما و اگر وارد مسابقات می‌شود. تنها نقطه قوت این تیم بازیکنانی ست که ساحلی را ساحلی بازی می‌کنند. محمد میهن‌دوست دیر تیم می‌بندد اما خوب می‌داند چه باید بکند.
در پارس، مسیگر پا به سن گذاشته است اما هنوز توپ را به بهترین شکل به گردش در می‌آورد. مصطفی کیانی فروغ خود را از دست نمی‌دهد و تاثیرگذارترین بازیکن پارس در نیم فصل نخست بود. جوانانی مانند نصرالله شهمرادی، مجتبی نجفی و سبحان فالح می‌دانند چگونه می‌شود پارس را به پیش برد.
در پارس بازی مصطفی کیانی و مجتبی نجفی تعیین کننده است. پارس در درون دروازه به محمدجواد خسروی تکیه دارد، تکیه‌گاه امنی که پارس را خوب تقویت می‌کند.
▪️دریانوردان بوشهر شناسنامه لیگ است. این تیم افت و خیزهای فراوانی داشته است اما با هنر عباس طبیب‌نژاد هنوز در ساحلی حرف دارد.
محمد نیلاب ستاره این تیم است. نیلاب تند و تیز است و هر تیمی از او غافل شود ضربه خواهد خورد.
محمدامین صیادی، حمید میهن‌دوست و مجتبی سرتلیان تاثیر فراوانی بر نتایج دریانوردان دارند.
▪️هدایت منطقه آزاد چابهار در دست ناصر هوت است. هوت و چابهار بر روی مهرشاد آگور متمرکز است. آگور بهترین عملکرد را در چابهار داشته است.
در این تیم یعقوب عبدی هم خوب عمل کرده است.
▪️شمالی‌ها آرام آرام از لیگ برتر کنار رفته‌اند. شاهین خزر رودسر تنها نماینده شمال در لیگ برتر است. این تیم فصل را با حسن عبدالهی شروع کرد اما وقتی کار سخت شد، عبدالهی به زمین آمد و سکان به دست محسن نصرالله‌زاده افتاد.
نصرالله‌زاده شرایط را در شاهین بهتر کرد اما هنوز راه برای این تیم سخت است.
در شاهین، سجاد عباسی، عماد عباسی، موحد محمدپور و سینا رحمتی دیده می‌شوند. در این تیم محمدپور سرحال باشد، شمال هوای خوبی دارد.
▪️سپاهان شهرداری سمنان حال و روز خوبی ندارد و سایه سقوط را بر سر خود می‌بیند. محمد خوش اقبال با چهار امتیاز تنها فرش را زیر پای خود دارد.
سمنان در درون دروازه علی امینی را دارد و دخیل خود را به مهران مرشدی‌زاده بسته است.
▪️فرش حداد اصفهان آخرین تیم لیگ است. گرچه نام سرمربی فرش، سیدمجید هاشمی‌ست اما سکان همچنان در دست علی نادری‌ست.
فرش بیش از دیگران نگران سقوط است.
علی درویش متولی و مسعود حسینی‌پور بهترین‌های فرش حداد اصفهان هستند.
درویش برای ماندن فرش، ریش گرو گذاشته است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *