امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزوده شدن یک متمم به مصوبه‌های ششمین سفر استانی رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده  سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: با توجه به اینکه بوشهر از نخستین استان‌های مقصد سفرهای استانی هیات دولت بود، غیر از پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز ، پروژه‌های کلان این استان در مصوبه‌ها گنجانده نشده بود که با بررسی معاون رئیس جمهور، برای افزودن متممی بر مصوبه‌های این سفر موافقت شد تا مشکل بخش‌ باقیمانده از پروژه های مهم استان در قالب این متمم حل شود.

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد صولت مرتضوی از پروژه‌های موضوع مصوبه‌های سفر در استان بوشهر، عنوان کرد: در این قالب ۹۳ پروژه مصوب در بوشهر وجود دارد که ۲۹ مود اجرا شده است.

استاندار بوشهر افزود: پروژه های بزرگ‌تری که مطالعات آنها به زمان بیشتری نیاز داشت و اختصصا منابع بیشتری لازم داشت، در حال اجر است.

وی گفت: یکی از این پروژه‌ها، آب‌شیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه بوشهر است که از نظر کمیت و کیفیت اهمیت بالایی دارد و بر اساس برآورد سازمان انرژی اتمی یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان باید در دو سال سرمایه‌گذاری شود تا به اتمام برسد.

محمدی‌زاده افزود: در زمان حاضر فرآینده تهیه نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار انجام شده و مسیر اجرای پروژه در حال شتاب گیری است.

تصمیم دولت سیزدهم برای خروج راه آهن بوشهر از بن بست ۱۴ ساله

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این استان، گفت: این پروژه ۱۴ سال پیش در بوشهر آغاز  که آغاز شد اما اکنون کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت دارد و پروژه متوقف بود و با این روند ۱۲۰ سال زمان نیاز داشت تا به انجام برسد.

وی افزود:  با تصمیم دولت سیزدهم، رئیس جمهور در سفر خود مصوب کرد که این پروژه از این حالت خارج شود و به این منظور دو اعتبار  تا ۲۰۰ میلیارد تومانی در بوشهر و فارس از محل تهاتر نفتی مصوب کرد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: پس از آن در فرآیندی میان رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب با پیگیری وزیر راه و شهرسازی، با موافقت رهبر انقلاب مقرر شد تا چند پروژه ریلی مهم کشور که هم از نظر ملی اهمیت داشت و هم ازنظر

بین المللی ایران را به کشورهای پیرامون وصل می‌کرد از محل فروش نفت به طور مستقیم از سوی دولت پشتیبانی شود.

وی عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها راه‌آهن عسلویه – بوشهر – شیراز است و اجرای این پروژه در ۶ جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی و درباره آن تصمیم گیری شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: سد مخزنی دالکی از دیگر پروژه‌های مهم این استان است که یک‌هزار و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داده شده است که در سه سال هر سال ۳۶۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شود.

محمدی‌زاده یادآور شد: این سد با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب و شبکه‌های آبیاری دالکی و کلل با زیر پوشش قرار دادن ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی نخیلات در شهرستان دشستان، از طرح های حائز اهمیت وزارت نیرو در استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی گفت: سد دالکی بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر است و آب مورد نیاز دو میلیون اصله از نخیلات دالکی، دهقاید، وحدتیه و سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه تالاب حله را تامین خواهد کرد.

افزوده شدن یک متمم به مصوبه‌های ششمین سفر استانی رئیس جمهور

فعال کردن پروژه های بر زمین مانده انقلاب و مردم در دولت سیزدهم

استاندار بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی است که کارهای بر زمین مانده مردم و انقلاب را اجرایی کرده است و اتفاقات مهمی در این راستا رقم زده است.

وی در این ارتباط ادامه داد:  یکی از درخواست‌های استان بوشهر  که جزء مصوبات سفر نبود تکمیل دو قطعه پروژه بزرگراه بوشهر شیرازدر محور دالکی به کنار تخته بود که پس از بازدید و بررسی امروز معاون اجرایی رئیس جمهور، با وجود همه مشکلات و محدودیت های مالی موجود ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

استاندار بوشهر توضیح داد: مقرر شد که ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰ میلیارد از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۱۰۰ میلیارد نیز از منابع استانی اختصاص یابد تا این پروژه شتاب گیرد و در سه سال آینده تکمیل شود.

وی یادآور شد: سالانه حداقل ۳۴ تا ۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای این محور کشته می‌شدند که این تصمیم دولت انقلابی معظل تاریخی این محور را در استان بوشهر حل می‌کند.

محمدی‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان بوشهر حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در قفس است که اشتغالزایی بالا و صادرات و ارزآوری خوبی را به همراه دارد.

وی گفت: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان بوشهر سه هزار تن بود که امروز با پشتیبانی، تسهیلات و حمایت دولت به هفت هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

استاندار بوشهر اعلام کرد: در هفته دفاع مقدس سه هزار تن دیگر به این ظرفیت افزوده می‌شود تا به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن برسد و چشم انداز ۶۰ هزار تن در این بخش اقتصادی برنامه ریزی شده است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *