امروز: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

مسعود شکوهی : نقش اساسی اصلاح طلبان در پیروزی ۲۴ خرداد مکتوم نیست

یاران سبز : در مراسم پاسداشت ۲۴ خرداد گلایه های مسعود شکوهی یکی از اصلاح طلبان پیشرو در استان بوشهر مورد توجه حاضران در این مراسم قرار گرفت . شکوهی که ابتدا قرار بود از سخنرانان این جلسه باشد ولی به طور ناگهانی از رفتن به پشت تریبون حذف شده بود با فشار حاضران و درست زمانی که همه منتظر شنیدن صحبتهای معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور بودند در ردیف سخنرانان قرار گرفت.    نقش اساسی اصلاح طلبان در پیروزی ۲۴ خرداد مکتوم نیست چرا بعضی ها قصد دارند این مهم را نادیده بگیرند.

شکوهی در مراسم پاسداشت ۲۴ خرداد این مطلب را عنوان داشت .مسعود-شکوهی..

شکوهی گر چه در صحبتهای خود بارها به این نکته تاکید کرد که با توجه به جشن از گلایه ها گذر خواهد کرد ولی گلایه های خود را در لابه بلای صحبتهایش به گوش معاون رئیس جمهور رساند. شکوهی اظهار داشت :  قرار بود دوم خرداد برنامه ای انجام دهیم علی رغم اینکه همه تمهیدات لازم دیده شده بود ولی به دلیل زیاده خواهی و قلدری بعضی از افراد که هیچ جایگاهی ندارند و دغدغه ای جز حفظ غارت بیت المال ندارند متاسفانه بخشی از دوستان ما کوتاه آمدند و مراسم انجام نشد.

در حاشیه :

در لحظات پایانی سخنرانی شکوهی عده ای در انتهای سالن خواستار اضافه نمودن وقت برای سخنرانی وی بودند و تعدادی هم در جلو خواستار توقف صحبتهای شکوهی شدند.

روند کند تغییرات ، خط قرمز برای مسئولان استان هم از گلایه های شکوهی بود.

در دولت گذشته تعدادی از بچه های استان به دلیل تفکراتشان مورد بی مهری قرار گرفتند و استخدام نشدند حالا هم که امکانش نیست ، این هم از گلایه های شکوهی بود .

پست های مرتبط

۴ نظر

  1. اصلاح طلب گناوه ای

    پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۴که اصلاح طلبان از اختلافات درونی خود و نه از برتری رقیبشان شکست خوردند و بعد از جریانات و حوادث انتخابات سال ۸۸که نه تنها به بیرون راندن اصلاح طلبان از صحنه سیاسی کشور شد،بلکه در تمام ادارات،سازمان ها و نهادهای فرهنگی ، ورزشی،اجتماعی و سیاسی پست های مدیریتی از آن ها گرفته شد و عده ای هم به اخراج و زندان و جلای وطن دچار شدند . شاید کمتر کسی فکر می کرد بار دیگر اصلاح طلبان بتوانند در صحنه سیاسی کشور موفق شوند و مدیریت قوه مجریه را به دست گیرند.اما به همت مردم و درایت و تیزهوشی بزرگان اصلاحات این اتفاق میمون رخ داد و در یک حماسه همیشه جاوید در خردادپراز حماسه ، آقای حسن روحانی توانست با شعار اعتدال گفتمان اصلاح طلبی عمل گرایانه احیاء شد . با این انتخاب، ملت ایران به دنیا اعلام داشت که مخالف دروغگویی ، بی عدالتی ، افراط گرایی ، غارت بیت المال و…می باشد.
    اکنون که یک سال از پیروزی دولت روحانی گذشته بی شک عده ای شاید از روند کند تحقق وعده های آقای رئیس جمهور و تغییر تحولات مدیریتی رضایت چندانی نداشته باشند که حتما حق با آنهاست.چراکه انتظار جامعه تحقق وعده هایی است که اکثریت به آن رای داده ، آن هم در سریعترین وحساسترین زمان ممکن.اما نباید فراموش کردکه اقتدارگرایان محافظه کار منتظر کوچکترین فرصت نشسته اند تا از اختلافات داخلی و خودزنی های اصلاح طلبان نهایت استفاده را برده و با تبلیغات گسترده و سیاه نمایی دولت را ناموفق نشان داده و از اعتبار بیندازند و بار دیگر قدرت را به دست گیرند.
    از۸سال دولت آقای احمدی نژادو سختی ها و مشکلاتی که ملت ایران دچارش شد زمان زیادی نگذشته که اصلاح طلبان بخواهند فراموش کرده باشند. بنابراین لازم است که با صبر و حوصله و با تمام قوا در جهت حمایت دولت و کارگزارانش گام برداشته تا دولت اعتدال بتواند با پشتوانه ی مردمی ، وعده هایش را یکی یکی عملی نماید نه اینکه اقدامات درخشان دولت را نادیده گرفته و اقدامات ناکرده اش را به رخ بکشیم. اگر می خواهیم وعده های داده شده عملی شود با حمایت همه جانبه به سرانجام مقصود خواهد رسید نه با انتقاد تیز و اختلاف آفرین.
    در این یک سال اول ، کارنامه دولت در استان ما بوشهر قابل تقدیر است .چرا که با نگاهی گذرا به تغییر و تحولات مدیریتی صورت گرفته ، می بینیم اکثر مدیران از اصلاح طلبان می باشند و این نشان از دریایت و شایستگی استاندار جوان و محبوبان دارد و باید به ایشان آفرین گفت. البته این بدان معنا نیست که در تحولات مدیریتی اشکالی وجود ندارد بلکهنسبت به سایر استان ها قابل مقایسه نیست. روشن است که ما دوست داریم در سریعترین زمان

    ممکن همه چیز بر وفق مرادمان باشد و همه مشکلات مردم حل گردد اما این شدنی نیست .دکتر سالاری در این مدت کم در جهت تحقق شعارهای دولت ، فضای باز سیاسی ، رونق اقتصادی و نیز توسعه فرهنگی استان گام های موثر ی برداشته از جمله نشست و هم اندیشی با روشنفکران ،گروه های مختلف مردم، سازمان های مردم نهاد ، روزنامه نگاران و اهالی رسانه های مجازی و کاغذی ،بستن قرارداد های مهم اقتصادی با برخی کشور های حوزه خلیج فارس در جهت رونق اقتصادی استانمان کوشش های زاید الوصفی نموده است. استاندار ثابت نمود به شعار همیشگی اصلاح طلبان که همانا زنده باد مخالفم ایمان دارد. و یادمان باشد که ما با اقتدارگرایان تفاوت داریم، ما انحصار طلب نیستیم ، ما نمی خواهیم مثل آن ها عمل کنیم ، نمی خواهیم به مانند آن ها از رئیس تا آبدارچی اداره ای را تغییر دهیم. نمی خواهیم شایسته ای را برداریم و ….. نمی خواهیم ……اما بدون شک مردم می خواهند افراد نالایق و غیر متخصص که در دولت قبل بر مصدر امور قرار گرفتند ، جای خود را به افراد لایق و شایسته بدهند. اما حواسمان باشد حرمت ها حفظ شود و در مرام اصلاح طلبی بی حرمتی جایی ندارد ، اما آنچه در جشن سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در بوشهر رخ داد نشان از رعایت حرمت ها نداشت.شاید خیلی از انتقادهایی که شد قابل تامل باشد . اما باید زمان و مکان انتقاد کردن را مورد نظر گرفت. بیان الفاظی مثل – سی دی فروش ، راننده و یا آن کت و شلوارپوشی که در دولت قبل پست گرفته و هنوز در پسته ابقاء هستند – درآن جمع فرهیخته شایسته نبود. ما اصلاح طلبان همیشه مخالف رفتار پوپولیستی بوده ایم .چرا در اجتماع بزرگان از شعارهای پوپولیستی استفاده کنیم. بیاد داشته باشیم که مسلمانیم و بر آن افتخار می کنیم . یکی از تاثیرات اسلام پس از ورود به ایران ، فرو ریختن فاصله طبقاتی بود . در ایران قبل از اسلام پست و مقام ها مخصوص اشراف و طبقات اشرافی و درباری جامعه بود، اما نگاه برابری اسلام باعث شد پس از آن همه مردم بتوانند به مقامات بالا برسند و کم نیستند افرادی که در پائین ترین قشر جامعه بودند ولی به بالاترین مقام رسیدند از جمله – یقوب لیث صفار ، آل بویه ماهیگیر و…کم نیستند که از فقیرترین مردم بودند ولی با شایستگی به مقام ها ی حساس رسیدند . آن سی دی فروش هم اگر شایستگی داشته باشد هم می تواند به مقام بالاتر برسد، شایستگی ولیاقت ، تخصص و تعهد مهم است نه چیز دیگر. همین الان شاید خیلی ها دارای مدارک بالای تحصیلی باشند اما برای گذران زندگی ، مسافرکشی می کنند بخصوص این شیوه زندگی در میان اصلاح طلبان به دلیل عدم تایید جهت اشتغال در دولت قبل وجود داشته است . نباید این چنین حرمت ها زیر پا گذاشته شود حتی حرمت مخالف. باید به دولت و کارگزارانش اعتماد کرد.اگر در بدنه دولت کارگزارانی از دولت قبل حضور دارند ، اگر دولت از فردی استفاده می کند که مورد تائید مانیست باید اعتماد کرد ، فرصت داد . شاید جایی لازم است ،شاید دولت مجبور است و شاید ……نباید خودمان ، دولت و کارگزارانش را بکوبیم. بسیاری از نهادهای قدرت در دست مخالفان دولت می باشد . باید به هوش باشیم و در دام اقتدارگرایان نیفتیم . وجود هر نوع اختلاف و چند دستگی در میان ما به سود آنهاست . بعید نیست اگر کندی روند تغییرات و تحولات را با هدف ایجاد اختلاف در میان ما یک حرکت برنامه ریزی شده از طرف نهادهای خاص که در دست مخالفان دولت می باشد به

    حساب آورد. حرف آخر اینکه با فرصت دادن و حمایت همه جانبه از استاندار و همکارانش راه رسیدن به وعده های دولت راستگویان و درستکاران را هموار کنیم و انتقاد هایمان را در جمع خصوصی مطرح کرده و راه چاره بیابیم..

    پاسخ
  2. دره گپ

    خضری تو نظر بالایی رو کامل خوندی؟ تا ته؟ همه ش رو خوندی؟ نه خدایی؟
    به هر حال بیهوده سخن به این درازی نبود…

    پاسخ

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *