امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

سربست و اکباتان صدرنشین صعود کردند/ رقابت برای صعود سخت شد

یاران سبز_مرتضی خضری: در ادامه مسابقات جام رمضان یادواره یاران سبز سه بازی انجام شد. در این شب مسابقات با نام ورزشکاران استقلال برگزار شد. استقلال از جمله تیم‌هایی است که در اوایل انقلاب تشکیل شد. این تیم در آغاز حرکت خود و با توجه به یدک کشیدن نام استقلال به یکی از قدرت‌های فوتبال گناوه تبدیل شد ولی به مرور رو به افول رفت تا جایی که در حال حاضر تنها در رده سنی بزرگسالان فعالیتی نه چندان قدرتمندی دارد. مرحوم غلامعلی گلستانی از اعضای تشکیل دهنده این تیم در اوایل انقلاب بود و در پرونده استقلال گناوه نام گلستانی به عنوان موسس ثبت شده است. گلستانی در کنار استقلال زندگی کرد. در استقلال سید محمد فاطمی و علی امیرعالی هم فعالیت داشتند. مرحوم فاطمی و امیرعالی هر دو در خط حمله این تیم قرار داشتند.

باشگاه پاس یاد تمامی ورزشکاران را گرامی می‌دارد.

در بازی‌های دهمین شب ابتدا تنها بازی باقی مانده هفته دوم از گروه ۳ انجام شد و سپس هفته دوم گروه چهار با انجام دو بازی به اتمام رسید. در بازی نخست اکباتان به لطف موقعیت شناسی میثم حاتمی و بازی خوب این بازیکن دو بر یک ساحل را مغلوب کرد.

قبل از بازی به دلیل همرنگ بودن لباس دو تیم طبق قرعه ساحل مجبور به تعویض لباس شد که به دلیل همراه نداشتن لباس دوم از کاور در این دیدار استفاده کرد که همین موضوع باعث شد تا بازی با تاخیر ۶ دقیقه ای آغاز شود. نصیرزاده که برای این مسابقات برنامه ریزی کرده است وقتی تیمش گل اول را دریافت کرد یکی از بازیکنان خود را به دلیل عدم توجه به دستورات خود از بازی اخراج کرد. با توجه به نتایج این گروه سربست هیچ شانسی برای صعود ندارد و اکباتان را باید به عنوان تیم نخست صعود کننده از این گروه معرفی کرد. دو تیم ساحل و پرسپولیس بازی بسیار حساسی را انجام خواهند داد. ساحل با پیروزی صعود می‌کند و پرسپولیس با مساوی جواز صعود را خواهد گرفت.

در دومین بازی این شب، جهان‌تیزرو به دیدار دوستان رفت. شاگردان مرتضی حیدری که در بازی نخست نتوانسته بودند به امتیازی دست یابند در این دیدار به دنبال سه امتیاز بودند تا همچنان در جدول شانسی برای صعود داشته باشند اما با شکست ۳ بر ۲ در مقابل دوستان از جدول حذف شدند. در این دیدار حسین حیاتی برای دوستان دو گل به ثمر رساند و در آن سوی میدان هم هر وقت مرتضی سالمی به میدان آمد جهان‌تیزرو هم جان گرفت ولی این تیم در گلزنی مشکل داشت و شکست در دومین دیدار را هم پذیرفت.

در بازی سوم بعثت نتوانست در طول این بازی از زیر فشار حملات سربست خارج شود و شکست ۵ بر صفر را در مقابل این تیم پذیرفت. سربست نسبت به بازی اول خود هماهنگ‌تر عمل کرد و پرقدرت نشان داد. برای این تیم ابوالحسن خادم‌زاده، محمد جواد پناهی، سیدحسین موسوی و محسن قنواتی گلزنی کردند و گل پنجم این تیم را هم مدافع حریف به ثمر رساند.

در این گروه تکلیف سربست و جهان‌تیزرو مشخص است. سربست به عنوان تیم نخست صعود کرده است و جهان‌تیزرو هم هیچ شانسی برای صعود ندارد ولی بعثت و دوستان شرایط مشابهی دارند. گلی که بعثت در آخرین لحظات دریافت کرد تفاضل گل این تیم را به عدد صفر رساند تا برای صعود از این گروه مجبور به شکست دوستان شود. دوستان هم در تفاضل گل صفر است اما تنها یک گل بیشتر از بعثت به ثمر رسانده است؛ همین یک گل باعث شده است تا دوستان با نتیجه مساوی در مقابل بعثت بتواند به دور دوم صعود کند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *