امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

سورنا به جمع شانزده تیم رفت/داماش حریف پردیس نصف و نیمه نشد

یاران سبز_مرتضی خضری: مسابقات فوتسال جام رمضان یادواره یاران سبز در یک شب مانده به پایان دور گروهی با انجام سه دیدار در سالن نفت گناوه پیگیری شد. یاران-سبز_بیاد-عبدالعزیز-افتخاری

امروز اولین سالگرد خبرنگاریست که خبرها و تحلیل‌هایش در ورزش تحول ایجاد می‌کرد. زنده یاد عبدالعزیز افتخاری یک سال پیش به دلیل ایست قلبی دنیا را به مقصد نهایی ترک کرد. خبرنگار کهنه کار کیهان ورزشی برای بسیاری از روزنامه‌های ورزشی کشور قلم زد و از مهیمانان همیشگی برنامه فوتبالی «نشان» بود. عبدالعزیز افتخاری در ۴ آبان ۱۳۳۴ در گناوه به دنیا آمد و تحصیلات خود را در هنرستان صنعتی حاج جاسم بوشهری به اتمام رساند. در فوتبال گناوه قدم‌های بزرگی برداشت. منتقد تیزبین ورزش استان می‌نوشت تا مشکلات ورزش دیده شود و پافشاری می‌کرد تا حل شود . افتخاری در فوتبال گناوه هم قضاوت کرد و هم مربیگری و چند سالی هم در هیات فوتبال فعالیت کرد. افتخاری مربیگری خود را با تیم برق که بعدها به امید تغییر نام داد آغاز کرد و در ادامه سکان هدایت وحدت را به عهده گرفت. عبدالعزیز افتخاری به عنوان مربی تیم منتخب کارگران گناوه را هم همراهی کرد و با تیم نوجوانان گناوه  برای اولین بار در استان بوشهر به عنوان قهرمانی دست یافت.

باشگاه پاس یاد این ورزشی نویس بزرگ را گرامی می‌دارد.

در دیدارهای این شب ابتدا سورنا و پایگاه امام سجاد(ع) به دیدار هم رفتند. دو تیم برای صعود به برد نیاز داشتند گر چه موقعیت پایگاه به شکلی بود که با مساوی هم شانس صعود داشت اما سورنا در این بازی موفق به کسب سه امتیاز شد تا شانس صعود خود را افزایش دهد. این تیم با نتیجه دو بر یک پایگاه را مغلوب کرد. در این دیدار ابتدا حسن ایمانی از روی یک ضربه آزاد مستقیم از جاگیری اشتباه دروازه‌بان حریف استفاده کرد و گل اول این بازی را به ثمر رساند. پایگاه با ضربه پر قدرت سید حسین موسوی بازی را مساوی کرد اما گل فرشید خدری نگذاشت تا امید سورنا برای صعود رنگ ببازد. بازیکنان سورنا بعد از این بازی تماشاگر بازی دو تیم فدک و امپراطور شدند. نتیجه مساوی و برد برای فدک در این دیدار حکم صعود سورنا را امضا می‌کرد. در دیدار دوم این گروه تیم قدرتمند فدک برازجان که از قبل صعود خود را مسجل کرده بود باز هم پرقدرت نشان داد و امپراطور را ۷ بر ۱ در هم شکست. امپراطور که تنها در صورت کسب سه امتیاز می‌توانست صعود کند در این دیدار هیچ گاه چهره یک تیم برنده را نداشت. در این دیدار ابتدا پیمان سالاری برازجان را پیش انداخت و در ادامه گل زیبای مسعود حسن‌زاده سالن را به وجد آورد تا علی حسن‌پور و شاگردانش امید خود را در همین ابتدا برای کسب امتیاز در این دیدار از دست بدهند. در ادامه رضا بورکی دو بار دیگر دروازه امپراطور را باز کرد. در نیمه دوم هم برتری با فدک بود گل پنجم فدک را هم حسن‌زاده به ثمر رساند. دو گل پایانی این تیم را هم اسفندیار خسروی وارد دروازه امپراطور کرد.در این دیدار برای اولین بار دروازه فدک باز شد. تنها گل امپراطور را شهسوار بازیکن شمالی این تیم به ثمر رساند.

خسروی بهترین گلزن فدک با ۶ گل تعقیب کننده جدی عادل دشتی‌زاده گلزن اول این مسابقات است. دشتی زاده ۹ گل به ثمر رسانده است.

در سومین دیدار از شانزدهمین شب مسابقات پردیس با نیمی از تیم خود ۴ بر ۳ داماش را مغلوب کرد تا داماش شانس صعود خود را از دست بدهد. این تیم تنها در صورت پیروزی شانس صعود داشت. پردیس در این دیدار با گل رحیم زیارت‌زاده پیش افتاد اما سه گل متوالی از علی حیدری، حمید تاجدینی و محمدرضا حبیبی امید را به اردوی داماش برگرداند. در ادامه خرم‌آبادی با نظم بهتری که در تیم خود به وجود آورد به سه گل دست یافت تا دومین شکست داماش هم رقم بخورد و از گردونه مسابقات حذف شود. محسن خمیسی و رحیم زیارت‌زاده هر کدام دو گل در این دیدار به ثمر رساندند.

قضاوت دیدارهای این شب را موسی حبیبی، محمد سالمی، محمدرضا محمودی و محمد رضا حبیبی به عهده داشتند.یاران-سبز_پایگاه-امام-سجاد(ع)یاران-سبز_پردیسیاران-سبز_داماشیاران-سبز_سورنایاران-سبز_امپراطور

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *