امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

پردیس قهرمانی را تکرار کرد

یاران سبز_ مرتضی خضری: دوازدهمین دوره مسابقات فوتسال یاران سبز پاس‌داشت حسین جلال‌پور سنگربان تیم‌های پاس و پرسپولیس گناوه در دهه ۷۰ و غزل‌سرای نوگرای امروز و حسین مزارعی مدافع تیم‌های پاس و موج گناوه با قهرمانی پردیس به پایان رسید. در این مسابقات ۳۲ تیم(پردیس، سربست، یاران محمود، یامهدی، کوثر، اکباتان، معراج، ضامن، سورنا،پایگاه امام سجاد(ع)، جوانان پایگاه، یاران حسین، یاران محمد، پدیده، پسران جنوب، جزیره، داماش، هما، صبا، المپیاد، پدیده«الف»، منتظران، پارت، تک‌ستاره، لیان، نخلستان، پارسه محمدصالحی، ماهان، پارسه، پارسیان، پرسپولیس، کانون شهید دشتی) شرکت داشتند.

اوج این مسابقات در نیمه نهایی انجام شد جایی که یامهدی به دیدار سربست رفت و پردیس در مقابل یاران محمود قرار گرفت. پردیس و سربست با شکست حریفان خود راهی فینال شدند. بازی فینال چند چهره خاص داشت. کامبیز گمرکی بهترین گلزن لیگ دسته اول فوتسال کشور خاص‌ترین بازیکن فینال بود. گمرکی در این بازی تک گل سربست را به ثمر رساند. در پردیس نقش اصلی را حسین توسلی سنگربان این تیم بازی کرد. گل نخورترین سنگربان مسابقات برای رسیدن پردیس به فینال و قهرمانی، بهترین عملکرد را داشت. در پردیس سیدعلی موسوی و علی کمال‌پور از برترین‌های این بازی و مسابقات بودند. کمال‌پور ۱۱ گل زد تا پردیس به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

در شب پایانی ابتدا کمال‌پور با ضربه‌ای دقیق پردیس را پیش انداخت و در نیمه دوم هم گمرکی با تیزهوشی دروازه توسلی را باز کرد. قهرمان این دوره را ضربات پنالتی مشخص کرد. در ضربات پنالتی حسین توسلی دو بار ضربات مجید لیراوی و سیدحسین موسوی را مهار کرد تا پردیس قهرمان شود. پردیس در دوره یازدهم هم عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

با اتمام بازی مراسم توزیع جوایز با حضور مسعود احمدزاده و سیدحسن کاظمی آغاز شد.

کاپ بهترین گلزن مسابقات به اسماعیل عباسی رسید. عباسی در یک بازی ۸ گل زد تا در همان دور نخست تکلیف بهترین گلزن مشخص شود. عباسی در مجموع ۱۶ گل زد.

عامل مهم صعود یامهدی و رسیدن تا نیمه نهایی مسعود سالمی بود. سالمی در یامهدی هم خوب گل زد و هم خوب رهبری کرد. تیم علی حیدری سنگین وزن‌ترین تیم مسابقات بود.

یاران محمود هم‌چنان وابسته به عباس کیانی‌ست. کیانی باتجربه در اکثر بازی‌های این تیم بهترین بود. حسین خوجه رهبری تیمی را به عهده داشت که بیشترین بازیکنان آن از دیلم آمده بودند.

سربست تیم یک دستی‌ست که فوتبال بازیکنان آن بسیار نزدیک است. انتخاب بهترین بازیکن در میان بازیکنان این تیم کار سختی‌ست. سیدحسین موسوی در این تیم بیشترین دوندگی را دارد، محسن قنواتی بهترین گلزن است؛ احمد شهابی خوب دفاع می‌کند و به موقع در حمله حاضر می‌شود و بار فنی سعید عرب‌زاده این بازیکن را متمایز کرده است. این تیم در دو بازی پایانی کامبیز گمرکی را هم به ترکیب خود اضاف کرد.

پردیس با بازیکنان دشتستانی شروعی ناامیدکننده داشت ولی به مرور جا افتاد و در نیمه نهایی اوج بازی این تیم دیده شد. حسین توسلی در درون دروازه این تیم به سختی مغلوب حملات حریفان می‌شد. سیدعلی موسوی و آیت کیانی به خط دفاعی پردیس شکل دادند و کمال‌پور از کمترین فرصت‌ها گل می‌ساخت.

در میان جمع بهترین‌های مسابقات، حسین توسلی یک سروگردن بالاتر از دیگران بود و عنوان بهترین بازیکن مسابقات را به دست آورد.

سربست مسابقات را با دو امتیاز منفی شروع کرد ولی منظم‌ترین تیم مسابقات بود. سیدحسین موسوی در شب پایانی بیشترین آزار را از کمبود بازیکن دید. مصدومیت سعید عرب‌زاده، غیبت ابوالحسن خادم‌زاده و خلف وعده شجاعی کار این تیم را سخت کرد.

حضور بازیکنانی مطرح کشور در این مسابقات باعث شد تا کیفیت مسابقات بهتر شود. بعضی از تیم‌ها با ترکیبی غیر بوبی در مسابقات شرکت کردند.

محمود خرم‌آبادی هدایت پردیس را به عهده داشت و محمدجواد پناهی هم فرمان سربست را به دست گرفته بود. خرم‌آبادی بهترین مربی مسابقات بود.

شروع مسابقات با اما و اگر فراوانی همراه بود ولی با تلاش مربیان این مسابقات آغاز شد. مرتضی گاوداری تمام شب‌ها را در کنار میز گذراند تا این مسابقات منظم برگزار شود. نقش جمال احمدی و داریوش خضری هم در برگزاری مسابقات پررنگ بود. جواد فرهادی در اکثر مسابقات داور سوم بود و تلاش زیادی کرد تا سالن تنش نداشته باشد.

بازی فینال را احسان محمدیان و مسعود کوفی قضاوت کردند.

علی‌اصغر احمدی داور لیگ برتر فوتسال کشور بی مزد و منت قضاوت بازی‌ها را انجام داد. احمدی هم‌چنین ایرادهای داوری را هم برطرف می‌نمود.

سربست، معراج، اکباتان، ضامن، پدیده«الف» و کوثر با نظم‌های سالن بودند.

بیشترین کارت قرمز را پایگاه امام سجاد داشت. این تیم سه اخراجی داد.

شایان بندر ریگ در دوره اول و دوم با درخشش برادران روح‌اله و علی احمدزاده قهرمان این مسابقات شد. فوتبال بندر ریگ با کنار کشیدن ستاره‌های ریگی به اتمام رسید. این قهرمانی‌ها حاصل عملکرد ته مانده ستاره‌های ریگ بود.  در سال ۸۳ ایمان عرب‌زاده بازیکن جوان سمند بهترین بازیکن مسابقات شد و در سال ۸۴ هم علی احمدزاده این عنوان را به دست آورد. علی قائدی و غلامرضا نوشادی با تیمی به نام قائم پا به فوتبال گناوه گذاشتند و با جذب بازیکنان گچسارانی در دوره هفتم و هشتم قهرمان شدند. امیر حسین عبدی و ابراهیم شمشیری در هفتمین و هشتمین دوره عنوان بهترین بازیکن مسابقات را به دست آوردند. قائم عمر کوتاهی داشت. در دوره یازدهم و دوازدهم پردیس عنوان قهرمانی را تکرار کرد. محمود خرم‌آبادی در سال ۹۵ با بازیکنان گچسارانی عنوان قهرمانی را به دست آورد و در دوازدهمین دوره هم به بازیکنان دشتستانی تکیه کرد و قهرمان شد. در یازدهمین دوره محسن آقا لر بهترین بازیکن پردیس و مسابقات شد و در دوازدهمین دوره هم حسین توسلی این عنوان را به دست آورد.

مرتضی جلال‌پور در سال ۸۵ با تیم ستاره طلایی عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آورد. جلال‌پور در سومین دوره مسابقات عنوان بهترین بازیکن را در سن ۱۵ سالگی به دست آورد. شم گلزنی بالا، سرعت انفجاری و شوت‌های دقیق و سرکش از این بازیکن چهره برتر ساخت.

زنده‌یاد محمد شمسی هم از جمله بازیکنانی بود که عنوان بهترین بازیکن مسابقات را به دست آورد. شمس در سن ۱۷ سالگی و در حالی که کاپیتان جوانان پاس بود با دوستان قهرمان دوره چهارم شد.

ضامن با هنرنمایی سید ابراهیم موسوی در دوره پنجم قهرمان شد. موسوی در این دوره قابل مهار نبود.

یامهدی در دوره ششم عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم دونده، فوتبال بلد و هماهنگ یامهدی با هنرنمایی سیدمحمد موسوی عنوان قهرمانی را به دست آورد.

پرحاشیه‌ترین دوره مسابقات در سال ۹۱ انجام شد. نبرد گچسارانی‌ها در جهان‌تیزرو و برازجانی‌ها در بانک توسعه تعاون حواشی زیادی داشت. فینال این مسابقات در سالن شهید عباسی و بدون حضور تماشاگر انجام شد. بانک توسعه تعاون با بازی‌های خوب و ماندگار پیمان سالاری قهرمان شد.

سربست دو فینال را در مسابقات یاران سبز از دست داد ولی در دوره دهم با شکست ضامن عنوان قهرمانی را به دست آورد. در سربست هنر اسماعیل سعدآبادی دیدن داشت.

در سال ۸۴ حضور تیم‌های متعدد رکورد عجیبی به جا گذاشت. مسابقات با حضور۷۶ تیم قرعه‌کشی شد، رکوردی که بی‌شک شکسته نخواهد شد. در سال ۸۷ نیز ۶۶ تیم شرکت کردند.

حضور تماشاگران نقطه قوت مسابقات بود؛ تماشاگرانی که فقط برای تماشای فوتبال آمده بودند و دیگر خبری از جنجال‌های سال‌های پیش نبود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *