امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه ها در قالب شش پروژه شامل چهار عملیات خاکی تا حد بستر خیابان قطعه های یک و دو، حصارکشی پارت ۳ و یک کیلومتری، احداث ۲ دیوار بتنی مسطح بمنظور حصارکشی است که با حجم اعتبار بیش از ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار توسط شش پیمانکار اجرا می‌شود.

کاربری اراضی محدوده منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ۲ هزار هکتاری با مصوبه محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در این آیین گفت: پروژه هایی که در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر اجرایی می شود از مصوبه های سفر رئیس جمهوری است.

سیدحسین حسینی  اظهارداشت: مصوبه این منطقه در مهرماه سال ۱۳۸۹ توسط دولت وقت  اخذ و مجلس شورای اسلامی آن را تائید کرد و در سال ۹۱، شرکت شهرک های صنعتی به عنوان سازمان منطقه تعریف شده بود اما  رها شد و اقدامی صورت نگرفت تا اینکه در سفر آیت الله رئیسی در مهرماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر، ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت ۵۰ – ۵۰ تامین شد.

عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر آغاز شد

حسینی گفت: حدود ۵۰۰ هزار تن مصالح در این پروژه ها استفاده خواهد شد که تاکنون ۲۰۰ هزار تن تخلیه شده است و حدود ۱۱ معدن استان نیز در قبال این پروژه  فعال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر بیان داشت: روزانه حداقل ۹۰ و حداکثر ۱۴۰ کامیون مصالح و بار در این منطقه وارد و تخلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با منابع اعتباری که داریم حداکثر تا پایان امسال یا نهایت سه ماه سال آینده پروانه بهره برداری را از دبیرخانه شورای عالی مناطق و آزاد اخذ و زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی از همکاری و همرای مردم روستای لیلتین شهرستان دیلم در اجرایی شدن این پروژه ها قدردانی کرد و افزود: متعهد شده ایم و به پیمانکاران هم توصیه کردیم در قبال مسئولیت اجتماعی تلاش خواهیم کرد که منافع آن به سود مردم منطقه باشد.

فرماندار دیلم هم گفت: ایجاد زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر یکی از آرزوهای دیرینه بوده است که براساس طرح آمایش سرزمینی و صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی پس از سالها در دولت سیزدهم و با پیگیری های استاندار بوشهر محقق شد.

                                         عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر آغاز شد

ناصر کشاورزی افزود: اجرایی شدن این پروژه مهم نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه منطقه ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه ها و پارامترهای مهم این منطقه اقتصادی، در کنار ساحل بودن است که انتظار و توقع داریم راه دسترسی به دریا و اسکله که می تواند زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کند در آن دیده شود.

فرمانداردیلم گفت: امیدواریم هرچه زودتر پروژه های زیرساختی تکمیل تا شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم.

امام جمعه دیلم نیز گفت: استاندار بوشهر از استاندارهای جهادی و مردمی است که تاکنون چندین بار به این شهرستان سر زده است.

              عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر آغاز شد

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: باوجود ظرفیت ها وقابلیت های فراوانی که در شهرستان های دیلم و گناوه از جمله اراضی حاصلخیز کشاورزی، آبزی پروری و دامداری در شمال استان بوشهر وجود دارد اما از توسعه یافتگی مغفول مانده است.

وی اظهارکرد: اجرای منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در تاریخ این منطقه اتفاق بزرگی است که در کارنامه‌های دولت مردمی سیزدهم ماندگار خواهد ماند.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دیلم در نزدیکی روستای لیلتین واقع است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *